Dag 1 på dagis!

Som jag skrev lite snabbt innan så var första dagen på dagis mycket bra, verkar både jag och Noel tycka:)
Vi var ju i och för sej bara där en timma idag, men hade Noel fått bestämma hade han nog gärna vart där några till hehe.

När vi kom dit så va hela Noels avdelning ute på gården och lekte, Noel blev överlycklig och sprang dit direkt och trodde han skulle få leka me andra barn och få gräva i sanden.  Jag hälsade på fröken P, hon som jag har haft telefon kontakt med flera gånger, verkar lika trevlig irl som i telen :)
Sen blev vi möta direkt i dörren av fröken N som skulle vara me oss, vissade Noels hans plats som dom redan hade fixat, han hade även redan fått en synbol (alla barnen har varsin), och hans hade blivit fjäril haha, hade passat bättre me en grävmaskin eller nåt ;)  Så han fick hänga av sej på sin plats och ställa skorna på sin sko plats där dom även där redan hade fått upp Noels namn :) Tycker jag va riktigt bra gjort eftersom de blev helt bestämt senast igår att han skulle börja idag, så de har dom fixat iordning bara sen igår :)
Sen fick vi komma in i lek rummet där Noels fick så lös , medan jag fick massa info av fröken där hon gick igenom hur allt var uppbyggt på förskolan å vad deras planer var och att dom brukar ha olika teman åså, just nu är de Bu & Bä figurerna :) Sen satt hon och lekte me Noel och jag satt mest bara med i rummet, Noel hade typ glömt av mej haha.. hade mkt skoj me fröken N,  roligast va att få kassta boll me henne, ungen skratta så han nästan föll ihop haha.. kul å se att han faktiskt gick ihop me dom fröknarna han ska vara med, hoppas verkligen de fortsätter i samma stil :)

När de va dax att gå blev han än en gång besviken av att han inte skulle få vara på gården å leka hehe.. han ville inte alls gå därifrån utan jag fick bära ut honom ifrån gården under armen haha!!
Så vi ser nog fram emot dagen imon båda två :)  Inskolningen är två veckor på hans dagis, lite långt kan jag tycka, men men :)  Så kommer inte lämna honom själv förrän nästa vecka utan kommer vara med varje dag nu, utom på fredag, då ska pappa S följa me ist :) Han vill ju me se hur de funkar å ser ut, å Noel ska ju ändå till han på fredag å S e ju ledig då, så då fick han ta fredag :)  Helst ville väl han vart me nu, men eftersom han jobbar natt, så e han ju hemma å sover vid den tiden som inskolningen är =/

Men vi ger iaf tummen upp för dagis än så länge !:)


Kommentarer
Tina - Minnas mamma säger:

Vad härligt att det gick så bra första dagen!! :D Superbra ju :) Hoppas det fortsätter i samma stil!

2012-03-27 | 20:51:06
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/
Katarina o milo säger:

Låter ju toppenbra! Det är så det skall kännas ju!

Att fixa namn o sånt var ju kanon, en enkel grej men som betyder mycket!



Om det går bra innan två veckor så kanske ni kan skola in honom snabbare? Personligen tycker jag bara det låter bra med lång inskolning, men vad kan jag om sånt, haha. En del ställen har ju bara 3 dar. låter ju lite lite, men som sagt, jag har noll koll. Kanske har en riktig åsikt till hösten :) men det är säkert olika från barn till barn också.

2012-03-27 | 21:25:08
Bloggadress: http://blog.brimstedt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback