Noel som ettåring.

Ja då var alltså den lilla gossen hela 1 år. Hjälp va fort de har gått !  Inga fler månads dagar, eller a de kan man ju ha, men känns ju inte lika "stor" att säga 13 månader som typ 6,7,8 osv. hehe
Jag tycker det är nu det senaste som det verkligen händer grejer, märker hur han blir mer och mer ett barn och bebisen försvinner mer och mer :)

Tänkte iaf skriva ner lite om Noel som ett år nu, lite av de som jag brukar skriva om :)

Det är iaf fortfarande en vila som gäller på dagen, ibland har han även hoppat över den, men då vart väääldigt trött på kvällen :) På kvällen brukar han oftast lägga sej runt 8 tiden nu, men ibland tidigare å ibland senare.
Vaknar första gången vid halv 9 - 9 tiden och oftast så brukar vi gå upp då efter en flaska välling och lite mys i sängen :)

Mitt lilla matvrak har blivit lite sisådär i maten just nu... det är mer kul att plocka å leka me maten just nu ..mhm..
För ja de mesta ska ätas själv nu, till och med gröten, och han har blivit riktigt duktig på att hantera skeden eller gaffel nu :) Ibland får man ju hjälpa till lite ifall man inte vill sitta där hela dagen, men de mesta sköter han själv nu!

Kläder är som vanligt väldigt olika beroende på märke, men de mesta ligger väl på 80 nu, men ganska så mkt kvar i 74 å har även börjat nalla lite på kläderna i 86 nu.. så ja, väldigt olika me andra ord :p Tror det är st 5 vi har på blöjor:)

Sen ca 2 veckor tillbaka räknar jag honom som ett gående barn då han inte använder sej av att krypa alls längre. Det är först då jag tycker man räknar de som att ens barn kan gå. Så länge dom både kryper och går så tycker jag det är typ upplärning eller vad man nu ska kalla de haha, jag ser de iaf inte som att barnet kan gå:)
Men ja de tog ca 1 månad från första lilla steget tills att han bara använder sej av gång :)
Han leker på ett helt annat sätt nu, förstår mer vad det är han håller på med och han underhålla sej ett bra tag själv medan jag gör annat.
Han är inte så jätte mkt för talet än, men de förstår jag eftersom han vart så fysisk nu de senaste å lärt sej massa annat. Men de ord som används mest är mamma ;P Och försök till lite andra ord.
Men inte e han tyst för de, nej de tjötas på för fult med på Noeliska ist ;)

Tänder har de kommit massor i munnen på honom.. han har 4 framtänder där uppe och sen 1 i varsin kind där uppe,  sen 2 framtänder där nere och sen en på höger kind och sen på vänstra är på väg upp :) Så här kan de tuggas de mesta utan problem!


Denna är en favorit han fick av Madde i present igår, och även om den är från 18 mån så fatta han vinken ganska så fort hur man skulle göra me den och blev alltså en stor favorit och har lekts me massor både igår å idag:)  Finns på ica maxi ex i borås om någon e sugen på en likadan ;D



Kommentarer
Fia- mamma till Edison säger:

Men det har jag missat! Grattis Noel! Ett helt år alltså! Vilka härliga bilder när han åker stående på sin snygga bil hihi!

2012-01-29 | 21:48:43
Bloggadress: http://airyfairy.blogg.se/
Sandra - Mamma till Wilmer och Joline säger:

Svar: Tack snälla!!! Va glad jag blir!

2012-01-29 | 21:53:49
Bloggadress: http://sandrasblogg.se
Katarina o milo säger:

Milo har en liknamde. var väldigt populär när han fick den :) Nu ör bollarna borta haha

2012-01-30 | 09:59:36
Bloggadress: http://blog.brimstedt.se
MANDY- Mamma till River! säger:

Åh grattis Noel i efterskott! Hoppas du hade en underbar födelsedag =) Men det verkar det som du hade.. Och gud vilka fina babblarna tårtor.. dom vill river också ha när han fyller år hihi =) Vilken sjusovare du är då. SKulle River sova till halv 9-9 och sovit hela natten skulle jag grina glädjetårar haha! :)



Och tack för att din mamma bloggade om dina nya skor på skopunktne.. River fick också dom och äntligen ett par skor som passade!! weho =)

2012-01-30 | 12:35:33
Bloggadress: http://mandyys.devote.se
Johanna - Mamma, mode, skor säger:

Stort grattis till Noel i efterskott!

2012-01-30 | 20:37:56
Bloggadress: http://johannabolmgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback