Dag 04 – Det här åt jag i dag

Har vart ganska så seg på att äta idag hehe.. men lite har man ju fått i sej, eller ganksa mycket nu på kvällen :P

Dagen började iaf med en varm kopp me choklad me grädde på och 4 geisha chokladbitar haha.. Nyttigt?
Efter en stund blev det även en clementin.. lite nyttigare ;)

Nu ikväll blev de en lätt gjord taco gratäng me massa grönsaker.. mm gott!! :)

Haha gud va ja e kass på att ta matbilder.. tur dom inte ska in i någon kokbok !;)
Men gott som tusan vare iaf ! ;D



Jag som älskar tacopaj men tycker de e jobbigt att göra degen ibland haha,.. fick ett bra tips från min arbetskompis Mattias om något enklare då...
Ta tacochips å lägg i botten på en gratäng form, häll på taco sås å sen tacoköttfärs å täck över med ost, ställ i ugnen tills osten smällt... kanon gott å lätt å fixa på några minuter ;D

Till maten kunde ja inte välja vad jag skulle dricka, så till slut satt ja me både julmust, fanta å mjölk haha!!

Även fast magen är helt full å lilleman slås där inne för att få plats så ska ja ändå trycka i mej lite gotte nu.
Köpte smarties på city.. ett sånt där rör.. haha.. barnsligt ;)

Så ja, de e vad jag har fått i mej än så länge idag ! ;) Spännande va :P



Kommentarer
Lina säger:

Ser gott ut, har också ett lätt tips, bryn köttfärs, blanda philadelphiaost och creme fraiche i en bunke, sen i med köttfärsen där... i en ungssäker form ska allt det här i och ost på det, klar i ugnen efter ca 25-30 minuter, mycke gott :D

2010-12-04 | 22:29:59
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
♥ Tjugo och gravid ♥ säger:

Hittade det på ica, så kolla i någon av de större matbutikerna. Vi testade det dock inte ikväll, det blev tacos tillslut, men vi ska testa det imorgon. :)

2010-12-04 | 23:23:31
Bloggadress: http://pluttenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback