Tosch the sky

Va gör vI ? vad händer?  Va tog de där bloggandet vägen.. jag som va så bra förra veckan hehe.. sorry syster;)
Nu gick de en sån där hel vecka igen utan nånting.
 
Men a veckan har vart ganska så piss så de va väl lika bra. Slutade dock bättre.
 
I fredags vare fest.. va hos Marie dit även Rebecca kom.  Va kvar hemma hos henne tills de va dax å åka till krogen. Blev en sväng till wisers i vanlig ordning. Gött å dricka vin å ha tjej tjöt iaf.
Lördan sov jag och J gör länge. Fortsatte resten av dagen i soffan tills vi orkade åka ner till stan och hyra film å köpa götte :)
Gick å la oss runt 11-12 tiden som två pensionärer haha !!  För mej är det de iaf som annas brukar va uppe alldeles för länge. Me tanke på att jag e uppe längre idag en jäkla söndag när jag verkligen borde sova nu.  A jag e lite som pippi, jag behöver nån som säger till mej på skarpen att gå å lägga mej. Å när jag själv säger de till mej så funkar de oftast inte lika bra som när älsklingen gör de :)
 
Idag har vi inprecsip gjort samma sak haha. Sov länge å förflytta oss sen till soffan. Kollade på Torka inga tårar utan handskar. En film man både skrattar och gråter till. Riktigt gripande faktiskt och helt klart sevärd!
Sen senare kom toker hem :)
Vi hade tråkigt å ville hitta på något, denna smarta mamman kom med ideén att vi kunde åka å mata fåglarna innan vi skulle åka och handla då vi hade massa bröd över som ändå blviit tort.
Borde ju tagit en extra koll ute va de hade blivit för väder.. men så smart vart jag ju inte. Så vi tog på oss och gick ut, öppnar dörren och regnet öser verkligen ner. Jippi. Springer bort till bilen å sätter oss helt blötta och tittar på Noel som håller hårt i brödpåsen och ser super glad ut och verkar inte alls ha reagerat på att de ösregnar ute haha.
Frågar om vi inte kan hitta på nåt annat ist.. typ åka till affären och handla ;)  Men nehe du mamma de ska vi då banne mej inte göra, fåglarna behöver lixom sin mat enl Noel :)
Så jaja vi åkte bort till ramnaparken och när ja står där utanför bilen å håller sten hårt i paraplyet som e på väg att blåsa iväg frågar ja Noel en gång till om detta verkligen e de han vill. Men jodå han ska mata fåglarna.
Så a vi traskar väl runt halva sjön för å komma till fågerl jäklarna. Där stog ja å frös å va blött men ungen va super glad och kasta bröd för glatta livet till fåglarna.. så a där tog jag hem priset för bästa mamman ;) höhö
 
En snabb sväng till affären för å handla nåtgot å äta och mat för veckan. Dyrt blev de å ändå glömmer man typ hälften..mhm! !
Fixade lite mat här hemma och sen kröp vi upp i soffan och kollade på fredagens idol :)
 
Så ska jag kolla klart på gårdagens säsongs start av Så mycket bättre som jag missa oxå :) Sen blir de sova. Upp svin tidigt imon!! Inte för jobb dock. Alla dagis har studiedag imon så Marie ringde i panik å behövde barnvakt. Så Filippa kommer hit och leker imon me oss :) Hade Marie inte ringt om detta hade jag aldrig kommit på att de va studie dag imon då jag såg de när jag skulle gå in å lägga in Noel som ledig på hans schema haha. Kul om ja hade traskat ner me han imon och undrat varför hela dagis va stängt ;p

Hade helt glömt av detta även fast jag läste om de senast i veckan haha!!
 
jaja!! PUSS :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
sissy säger:

åh mina finisar. Noel är en sån hjälte som tänker på ankorna först även på regniga dagar, vad skulle världen gjort utan honom?

bra att din vecka slutade bra, kände mig så värdelös som inte kan muntra upp dig härifrån.

DU är bäst i hela vida världen och man kan inte ha en bättre syster än dig. Längtar tills jag kan krama dig så hårt att det gör ont.

Älskar dig så, pussssss!!!

2013-10-28 | 02:10:41
Blöjbudet säger:

Blöjor,barnmat,välling mm med hemleverans direkt till dörren över hela Sverige.

NU ÄVEN MED BYXBLÖJOR OCH BLÖJTÅRTOR

www.blojbudet.se

2013-11-12 | 14:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback