Kockarnas kväll !

Har precis sett klart på Sveriges mästerkockar, tacka fan för webb tv :p Träningen ligger ju lite sent på onsdagar så då brukar vi va hemma precis när de börjar å då känner man ju sej inte direkt för å sätta sej i soffan svettig å hungrig haha!
 
De gick bra på dagis även idag.. jag var kvar en liten stund för att sy fast karrborre grejen på hans docka så den skulle bli klar. Sen sa jag till Noel att mamma går en sväng å att ja kommer sen, inga konstigheter alls där utan han vinka glatt hejdå och fortsatte bröta runt igen. Skönt att han verkar trivas så bra redan :) Så inskolningen förkortas ner till bara denna veckan ist för 2 veckor som va planerat från början men tanke på att han e typ färdiginskolnad nu på två dagar haha. Men vi kör två dagar till å sen börjar vi med hans riktiga tider nästa vecka :)
 
Sen har vi haft Madde på besök här under eftermiddagen. Vi satt i köket å tjöta en massa å Noel sov bort större delen av besöket haha. Men då fick ju vi tjöta ifred iaf å jag fick smaka på en god kaka som hon hade gjort, en nyttig kaka var de visst hehe, något egen gjort som jag ska sno recept på sen :) Brukar oftast bli lite pepp efter jag träffat madde så hon just nu är där hon går all in för sin träning å mat, å då är hon en bra pepp källa å har roliga ideér åså när de kommer till recpet :)
 
Å ja träningen blev de ju sen även för mej idag. 30 min spinning + 30 min cx.  Får se hur gött sega benen är imon då de blir spinning igen då jag kände av gårdagens pass i benen idag ;) 
Men det är kul och jag behöver den fettförbränningen man får av spinning + att benen å rumpan får sitt oxå ;) 

Va en ganska så trött kille ja hämte upp på barnpassningen sen, å han va enda barnet kvar å då hade de inte vart lika kul tyckte han, men när ja kom hade dom precis byggt koja å grejer:p
Och sen blev de lite sura miner när han inte fick köpa nån dricka när vi skulle gå.. men a man kan inte ge me sej varje gång :P Men blev på lite bättre humör när jag sa att han kunde få välja vilka frukter han ville nu när vi skulle åka å handla.. han ropa äpple i bilen hela vägen haha :P
Men i affären valde han även banan, jordgubbar och kiwi :p Och vi lyckades faktiskt ta oss igenom affären utan kokodil tårar för man inte får köpa godis på vardagarna. Brukar va lite små tjafs om de i affären ibland, men idag gick de helt smärtfritt å han va super glad över din frukt å en lite smoothi på såndär påse som finns på barnavdelningen ;D
 
När vi kom hem så gjorde min lille kille mej sååå stolt!! :) Han gick å tog av sej sina byxor å sa sen att ha ville byta blöja.. men tog inte på sej en ny på direkten utan gick å satte sej på sin potta, å ja visst fanns de lite kiss där i när han reste på sej.. åååh duktiga killen!! Å han tyckte de va super skoj när man fick töma pottan i toan sen :P
Tänk va de kan ändras från dag till dag, bara senast förra veckan blev han såå arg varje gång ja nämde ordet potta å han tryckte den lång in i ett hörn på toan :p Till att nu bajsat på toan å kissat på pottan helt själv :D
Tänk att man som förälder kan bli så glad för lite kiss i pottan !! ;D Å tänk så glad plånboken skulle bli om vi kunde va blöjfria till hösten kanske ;P haha
 
Nu ska jag krypa ner å glo nån film å försöka sova.. vi har ju ingen sovmorgon nu länge när de gäller att komma upp till dagis.. kl 8 ska vi va där å både ja å noel är inte gör pigga på att gå upp när klockan ringer haha.. idag fick ja nästan dra upp han ur sängen !! :p
 
 
Mys ♥
 
 
Blev en nyttig kvälls mat iaf..å de va sååå gott!! Skulle egentligen gjort wook ikväll men när de fanns kycklingar kvar i värmeskåpet på ica blev ja såå sugen på de. Den kyckligen som ligger där inne e ju godast, sådär så den bara faller i sär när man tar i den.. mmm!!! Den som brukar ligga i kylen å va kall kan jag oftast tycka e ganska så torr å tråkig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback