Från kylan in i värmen

Uppkrupen i soffan. Snart dax å lämna de stället för å krypa ner i sängen ist. Där de just nu ligger en snarkande liten Noel, somna framför en film där innan. Överväger om han ska få fortsätta sova där eller lyfta över han till hans säng. Bet ju att båda egentligen sover bäst i varsin säng, men e ju så mysigt å sova jämte honom ibland. Händer ju typ aldrig längre då han bara vill sova egen säng :) Bra de oxå i och för sej.
 
Idag har de vart plugg dag. Pluggat hela fm här hemma , sen en pause för å åka ner till stan och äta lunch me far min. Ville ha sushi eller thai mat. East (där dom har båda grejerna) brukar alltid ha så jäkla mkt folk, så vi gick till peking ist där dom har thaimat.. om det vart en lycklig överraskning när dom har börjat me sushi buffe där oxå.. dagens lunch va ren glädje!! ;)
 
Sen blev de en liten sväng på stan å slösa lite pengar. Fixa födelsedags present till syster som fyller år imon.
Åkte sen hem och blev en snabb sväng in där jag hann me å diska å sen traska jag ner till dagis och hämta en glad liten skit :) Vi gick långsamt hem och satte oss en stund vid fontänen på torget och njöt av sol och värme. Måste ju va inne på de sista sommar dagarna nu..
 
Hemma hann vi inte vara så jätte länge nu heller, utan åkte sen ner till morfarn där Noel fick hoppa av. Skulle gå i skogen och leta svamp. Jag skulle åka på matte kurs som startade idag. Verkar bra, och en bra lärare verkar vi fått oxå :) Så blir matte 3 timmar varje tisdag nu fram till december då de e dax för nationella prov :)
Efter de hann ja svänga förbi ishallen en snabbis och pussa lite på min älskling och hämta hans nyckel. Sen blev de raka vägen och hämta Nolis som hade haft de kanon. Gått 3 km i skogen å haft massa energi kvar sen och hjälp morfarn och röja nere vid garaget. Satt och käka kvälls macka när jag kom och kände inte alls för att åka med hem ;)
 
Imon har vi satt sovmorgon så blir inte dagis förrän kl 10 :) Lite får man ju lyxa till de medan man kan :)
 
Puss på er !
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback