Lek dag:)

Idag när vi vakna så hade jag inte en aning om vad vi skulle hitta på idag.. no plans!   Men såg på fb att Lina och Aron skulle till leos och leka, så slängde iväg ett sms till henne och kollade läget,  då var dom redan där så vi fixade iordning oss å tog på oss lite kläder åså å begav oss sedan till Leos lekland för lite bus :)

Så blev väl kvar där nån timma tills barnen va trötta ! Svängde förbi kvantum på vägen hem för att handla lite så vi kunde göra lite mat när vi kom hem. Noel va som en liten virrvel vind i affären å hade inte så stor lust å lyssna på mej. Sprang runt som en tok vid grönsaks avdelningen, till slut blev jag irriterad å lyften ungen under armen och gick bort till mjölken å de ist haha... men de e faktiskt liite jobbigt å ha en typ 11 kg klump på armen, å då han kan gå själv så får han faktiskt göra de, å de e ju de han vill så de blev grin när ja lyfte upp honom ;p
Så ja hela kvantum hörde väl att min unge hete Noel iaf ;)
Vi kom iaf ut ur affären hela och me de vi skulle ha + lite till som vanligt ;p

När vi kom hem så fick Noel hoppa ner i sängen för att vila då han va dö trött, han somna på två röda och jag slog mej ner och andades i soffan en stund, sen greja lite här hemma å sen började jag me maten. Råkade tyvärr väcka Noel när ja drog igång mixerstaven, men som tur va hade han sovit i iaf en timma, så va en glad unge som satt i sängen när ja kolla in för å se ifall han hade vaknat av mitt bröt ;p
Så ja han fick väl komma upp å leka medan ja fixa klart maten, som idag blev majsplättar som vi hitta i recept häftet som vi fick på bvc vid 1 års kontrollen.  Noel som e lite si å så me maten just nu åt som en tok för en gångs skull, trycke i sej 6 plättar på raken, så va en glad mamma :)  Jag själv åt av dom oxå, + att jag stekte lite tärnad bacon till.. riktig gott faktiskt !:)

Ja sen gjorde vi väl inte så mkt.. lekte runt lite här hemma åså, myste i sängen en stund då både ja å Noel blev lite trötta :) Så vi låg där å peta på varandras näsa å lekte napp leken ( jag tar Noels napp å stoppar fel sida i munnen å Noel fångar upp nappen me munnen), han tycker de e gör skoj haha ;)
Strax innan 6 tiden så åkte vi mot mormorn där jag droppa av noel å åkte sen vidare till gymmet där vi kickade igång veckan me ett bodypump pass ! ;D
Noel hade ätit bra till kvällsmat hos mormor oxå då jag hade skickat me resten av plättarna sen lunch :) Så ja de blev en riktig hit som vi kommer göra om:)

Nu slöar jag bara i soffan å har precis tryckt i mej två av mina cravings just nu,  en apelsin å sen knäckemacka me skina på:P
Ska väl kolla lite på datorn till innan jag kryper ner i sängen jag me :)




Kommentarer
Lovelyeverafter säger:

Skoj med lekland :)



Alicia är också svår med maten, eller rättare sagt omöjlig. När det gäller riktig mat då.. Hon äter vissa saker men inte alls mycket. Har varit så i flera månader nu, riktigt jobbigt faktiskt .. :/

2012-02-20 | 23:42:54
Bloggadress: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Lina säger:

Det va kul att träffa er :) ses vi på torsdag om ni kan? :D

2012-02-21 | 14:22:39
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback