Fredag men ändå inte helg.

Sitter i soffan å surar!!  Precis pratat me kundtjänsten på trygghansa, ja hatar å prata med kundtjänster haha, för oftast ringer man bara dit när man har något å klaga på . å de hade såklart jag haha ;p
Men dom har gjort bort sej totalt.. ringde om en faktura för 2 veckor sedan, får då som svar att de är betalt å dom har gjort ett fel utskick å att jag ska riva den.. de e klart jag gör de då!
Idag får jag en faktura på en stor klump summa å ringer å frågar va dom håller på med... nä då ska jag betala hela den å kan inte betala månadsvis då jag inte betalat den fakturan som jag hade fått innan å då lägger deras system om de automatiskt till att man ska betala allt på en gång.  Eh de va bara de att jag fick som svar att jag skulle slänge den?!? Å de ber dom ju så hemskt mkt om ursäkt att dom gett sån fel info, men att dom tyvärr inte kan göra något nu då deras system inte till låter de... jävla idioter!! Men deras system verkar tillåta att ge ut fel info till sina kunder iaf !!!  Hörde jag nån som sa att hon ska byta bolag ? Yäz!! När mitt slutdatum e hos dom så kommer min försäring inte att förnyas där utan kommer då gå över till min bank!
Jävla skit företag!! Aldrig mer hemförsäkring hos trygghansa!!!!

Det är tyst och lugnt hemma.. både skönt å inte skönt.. saknar min lilla skrutt å hade behövt han nu för å pigga upp mej efter mitt arga samtal haha! Men ne han ska ha lång helg me sin pappi...
Själv ska jag gå in på övertid imorgon, så ingen helg här inte , utan de blir jobb 7-16 imon.. goa pengar iaf så de får la gå :)

Ska nog lägga mej på soffan nu iaf å slänga på en film :)  Blir nog inte en allt för sen ikväll utan får försöka komma i säng i tid, börjar iaf en halv timma senare än vanligt imon haha ;)

Hoppas ni har en bättre fredags kväll än mej ;)  Fast ja så illa är den väl inte hehe.. men önskar nu i efterhand att jag hade väntat me samtalet tills efter helgen ist :p
Men de har hänt bra saker idag me..blev inringt för att komma på ett möte på Manpower idag efter jobbet, ville prata lite om vad jag tänkte göra efter nelly åså... som han sa nu så står jag på deras "heta lista" haha.. de låter ju bra :) Han skulle kolla lite om vad som kommer komma in nu, men kunde nog räkna me jobb hos dom efter nelly eller om jag till och med blir tvungen att avbryta mitt kontrakt där för dom kan behöva mej tidigaer.. a vi får se vad som händer ..  de lät bra iaf ! :) Å vore ju väldans skönt att kunna gå direkt till ett nytt jobb efter de här ist för att gå arbetslös igen nån vecka.

Blir inga bilder i detta inlägg då jag inte har några på denna nya datorn å hittar inte kamera sladden.. man kan ju undra vem som har gått iväg me den ;) 
Leta som en tok efter min bankdosa innan som jag vet låg på rums bordet när jag gick å la mej igår.. där låg den inte nu när ja  skulle ha den ikväll.. efter många om och men hitta jag den inne på golvet i en hög me uthällda strumpor i duschrummet haha, jäkla onge ! ;)




Ha en fin kväll :)

Kommentarer
Sophie säger:

Oj du kanske inte blir klokare av min förklaring heller men jag ska försöka förklara så gott jag kan :) När man skyddar sin sgi så menas det att man anmäler sig första dagen som arbetslös på arbetsförmedlingen om man skulle förlora sitt jobb. Att man som studerande har CSN studiemedel varenda vecka under tiden man studerar annars ryker sgit. Det här är bara två exempel. Men det handlar om att man ska kunna redovisa vad man gjort under en viss tid. Ta mitt exempel: Jag jobbade på ica, sa upp mnig och började studera på komvux ett halvår. Då måste jag för det första ha anmält mig på arbetsförmedlingen som arbetssökande första dagen som arbetslös oavsett om det bara handlar om 1 dag. Sedan måste jag ha CSN under hela studietiden för att skydda min sgi. (det sista är en fallgrop som inte många vet om, det fick jag reda på samma dag som jag fick mitt besked). När skolan sedan är slut så måste jag anmäla mig som arbetslös första dagen för att fortsätta skydda mitt sgi (om jag inte slutar på fredagen och börjar jobba på måndagen efter)Förstod du lite bättre kanske? haha svårt att skriva ner det.. Sök annars på skydda ditt sgi på google :)

2012-04-28 | 07:56:08
Bloggadress: http://mammasophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback