Ligga nääära!!

Hade en liten kille som vakna strax efter ja posta förra inlägget haha.. näsan täppte igen så helt plötsligt så bara han satte sej upp i soffan.. å ja vet inte riktigt vad som hände men jisses vilken energi ungen fick , han slängde sej rakt på mej å skulle klättra å ha sej på min rygg.. kanske inte riktigt rätt tidpunkt att leka häst eller ?
Sen röjde han runt här på golvet en stund, roa sej me att gå runt bordet några gånger, banka me köksredskap i bordet, förflytta sej bort till teven och fortsätta banka på den.. riva ner ljus grejerna som står där.. ja jag säger så de, va var de för energi kick ??

Efter en stund så tröttna jag och tog me ungen in till sängen ist där vi myste ner oss, såg ut som han skulle somna flera gånger, men nej han låg där å kolla på mej hela tiden , till slut tog ja mobilen å smygläste lite bloggar ist för att inte somna där haha.. då var de någon som kröp närmare så han oxå kunde se, å där låg han helt tyst å bara kolla.. sov me dej unge tänkte jag !!

Å ja även där tröttna jag efter en stund och gick ut till teven igen.. tog väl inte många sekunder innan ja hör någon som börjar greja me sina nappar uppe på säggaveln och skratta å ha sej.. suck.. egentligen kan ja ju inget annat än å skratta åt honom när han håller på så för han e ganska så rolig ;)
Men jaja han fick väl komma ut till teven igen då.. fick en halv flaska välling och sen låg han där och bara kolla igen ! Tillslut slog han faktiskt igen dom där små blå igen !

Tyvärr så vakna han en gång till av ordenklig hosta då medicinen förmodligen hade släppt=/
Så var de inget skratt längre utan tårar.. då förflytta jag oss båda in till sängen ist och knoddas fick en ny dos me alvedon och bikanyl och total däcka på 2 sek i min famn... nu ligger han här jämte mej, nära nära!! Han har lagt upp sin lilla hand på min arm och riktigt kramar åt den ibland för å känna så jag e kvar.. de e kärlek de ♥


Tummen upp för att få ligga nära nära mamma när man e sjuk


Kommentarer
Jossie - Mamma till Edvin säger:

Vad jobbigt för lillkillen att vara sjuk :/ Hoppas det släpper snart, men tyvärr lär det väl vara fram och tillbaka nu med förkylning känns det som :( Vilken mysig bild på när han ligger och kramar om din arm! Edvin blir också sådär jätteofta, att han vill ligga nära men nu har han börjat lägga sig på tvären i sängen inne hos oss och då får jag inte plats (vi har en 140 säng) så det är ganska jobbigt att han inte kan sova med oss längre. För då kan inte jag sova och är zombie på morgonen och det är inte alls kul.. :P



Aha, jo jag hörde av en annan mamma att hennes barn också blir lite rädd när hon släpper dens armar, men än så länge funkar det jättebra med Edvin. Hoppas inte att han blir rädd för att stå lite själv..

2011-10-27 | 07:44:25
Bloggadress: http://jsantinelli.blogg.se/
Fia-mamma till Edison säger:

Meeen är din lille också sjuk? Så jobbigt när de hostar tycker jag och man inte kan hjälpa :(



Mys när de själva tar initiativ till att krama och gosa! Det har Edison precis börjat göra också! Så gosigt.

2011-10-27 | 11:11:14
Bloggadress: http://airyfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback