Tacksamhet.

De sägs ofta att man ska vara tacksam för allt man har.. det är jag. Jag är mycket tacksam och försöker säga de till mig så ofta som möjligt!
Jag är speciellt tacksam för min son.. min vackra fina son, mitt allt -den jag lever för!

Men ändå kan tankarna glida iväg ibland och tänka på sånt man inte har, och bitterheten kommer krypande.
Saker som faktiskt inte gör att bara lösa sådär. Utan de krävs tid och tålamod.
Ofta är de ju såna tankar som kommer på kvällen/nätterna när allt bara är tyst och stila..jobbiga tankar. Men ja även jobbiga tankar måste tänkas ibland!

Ibland önskar jag att jag kunde tro på Gud. Men jag gör inte de.. inte längre. En gång tror jag faktiskt att jag gjorde det.. men känns som han svek mej allt för många gånger för att jag ska kunna tro på något. Nu vet jag inte vad jag tror på, inte något antagligen?
Och hur dåligt ska man må för att få tycka synd om sej själv ibland? Ofta får man höra att de finns dom som har de värre, å ja de finns de alltid. Men kan man inte bara få tycka synd om sej själv ibland även fast man inte ligger döende? Man kan inte ligga på topp jämt å man ska inte jämföra sina problem med andras. Alla är vi ju olika och hanskas me våra problem på olika sätt. Något som är litet för mej kanske är jätte stort för någon annan och tvärtom.

Stora tankar såhär mitt i natten när klockan passerat tolv.

Kommentarer
Sara säger:

Dina känslor är DINA och ingen annans, därför går det aldrig att mäta eller jämföra dem med andras precis som du säger. Det är okej att må skit ibland, eller vara bitter, ledsen... Det viktigaste är att man sätter ord på det och tillåter sig att vara just i den känslan man har! Då är du den bästa förebilden du kan vara för Noel, då lär han sig att alla känslor är tillåtna och normala! Att lägga locket på hjälper ingen... :/ Kramar till dig Frida!

2011-11-18 | 06:34:34
Katarina o milo säger:

Klart man får må dåligt ibland. Hoppas du känner dig på bättre humör idag! Det är ju helg =)



Kram på dig!

2011-11-18 | 09:04:12
Bloggadress: http://blog.brimstedt.se
Sara - Med 3 små busungar! säger:

Klart att man får tycka sund om sig själv. Det har alla rätt att göra hur bra men än anses ha det.



Tack för dina fina kommentarer. Jag ligger väldigt efter med dem nu.

Kramar!!

2011-11-18 | 11:28:24
Bloggadress: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback