Hur har dagen varit?

Jo den har varit bra :)

Börja dagen me att vi mest låg och gosa i sängen hela förmiddagen.. gos och lek.. Noel har ju börjat intressera sej mer och mer för sina leksaker, så kan faktiskt ligga och leka me dom själv en stund och tycka det är ganska så intressant :P Går ganska så länge ifall man är jämte, så han gärna vill att man tittar på honom emellanåt haha! Så jag me datorn i sängen o han me leksaker!

Sen vid 12 tiden började vi traska mot bvc på sjöbo för föräldragrupp :) Idag prata vi om trafiken, va ganska så intressant faktiskt.. veta lite vilket stol åså man ska välja sen.
Och sen efter de va ju de dax för dom hemska sprutorna som jag nog mer va rädd för än Noel.. den sprut rädda bölliga mamman!! haha
Tur att pappa S var med då jag aldrig hade kunnat hålla Noel själv där utan att typ svimma eller nåt! A så spruträdd är jag!
Redan innan vi skulle gå in så började Noel bli riktigt trött då han inte sovit så mycket på förmiddagen.
Men vi börja me att sitta och prata en bra stund och sen vägning och mättning (tar de i de vanliga bvc inlägget sen)  och sen var de då dax.  Jag försökte prata lite me Noel precis innan sticket men sen kunde ja inte kolla mer när hon plocka fram sprutorna så då hängde jag mest bakom S axel haha!
Och visst skrek han till vid sticket.. men blev sen lugn när S trösta honom och sen dax för nästa stick och de va samma där, några tårar och sen lugn när han fick gosa in sen i S famn igen, och där total däcka han för han va så trött ! Så de gick ju bra iaf.. duktig kille!

Sen gick vi till apoteket och köpte hem alvedon för säkerhets skull :) Har som tur va inte behövt använda de än å hoppas vi slipper oxå :)
Knasiga är att Noel har varit ovanligt pigg och lekfull ikväll (?) vadå tvärtom unge lixom haha!
Han somna i vagnen på väg hem men vakna strax efter vi kom hem och var då gör glad ! Så han har hållt igång hela kvällen och vart glad och inte haft ont i benen eller så heller för dom har han sparkar hej vilt me som vanligt ! Skönt!  Han va till och med uppe till halv 9 idag.. han som brukar däcka vid halv 8 redan :P
Dock va han väldigt nära vid 8 tiden.. men så plötsligt börja de lukta lite illa och sen hörde jag en fis, 2 sek efter så öppnar någon sina ögon och tittar på mej med världens leende . haha.. Han e knas den där ungen ;)


Jag hoppas han får sova gott hela natten iaf och inte har några biverkningar imorgon heller:)
Blir nog sova för den trötta mamma snart oxå.
Har fortfarande matkoma sen nån timma tillbaka haha ! Gjorde gör god mat, lax med blomkålsmos och lite grönsaker! mums !

 

"Aha mamma, jag har en idé"

Tjockis låren har plåster:(

 

Tiger säger godnatt :)




Kommentarer
♥ Elin - Mamma till My ♥ säger:

Hoppas han sov gott! :)

My var precis som vanligt, sov gott och ingen feber. Så skönt! :)

2011-05-03 | 07:40:52
Bloggadress: http://mysansfamily.blogg.se/
Caroline och hennes två V:n säger:

Jag tycker det är dumt att dom sticker två gånger. På våran vårdcentral är dom två stycken som sticker samtidigt, bättre för barnen och spruträdda mammor ;)



Skönt att det gick bra. Klarade han sig undan febern?

2011-05-03 | 09:42:00
Bloggadress: http://carolineprim.blogg.se/
hanna säger:

När kommer ni och hälsar på oss igen då? :)<3

2011-05-03 | 17:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback