Sötnos!

Vi har fortfarande inte kommit så långt me våran dag :p  Jag har iaf duschat å fått på mej kläder på halva kroppen haha! Noel är iaf klar, han har kläder på hela kroppen nu.. å han blev en liten ren :P Den passade nästan perfekt, lite stor så fötterna inte vill hålla sej på plats hela tiden ifall han rör på sej för mycket :P
Men söt blev han ju iaf :p
Det är ju lite juligt kanske .. men den va ju på rea, annars hade ja inte köpt den : )


Nu tänkte jag kolla klart på en film som ja starta i morse som ja kollat på när Noel har käkat .. men e nog en bit kvar av den.. Are we done yet : ) Det är uppföljare på Are we there yet ! :p Komedi!

Noel tar sej som vanligt en tupplur.. mhm.. men han verkar alltid bli så trött efter en stund efter han har käkat.. han åt vid 2 tiden, å då brukar han va vaken en timma ungefär innan tröttheten faller in igen.. iaf när iv är hemma.. är vi iväg brukar han ha lättare för att hålla sej vaken. . men kan ju bero på att ha då brukar sova i bilen eller i vagnen dit vi är på väg :)
Men jaja han e väl en trött liten kille som växer och tar in så mkt ny saker i de lille huvet :)
Jag är glad att han faktiskt klarar av att sova när han börjar bli trött ist för att kämpa emot.. jag ångrar iaf inte att jag gick emot "regeln" att inte låta bebisen sova på magen.. tss han sover ju som bäst så, så då ere klart att han ska få sova så..
Efter vi börja me de så har han kunnat sova längre stunder på dagen,  han sover hela nätterna utan att vakna och de hjälper när han har lite ont i magen !:)
Så matläge å några buffar i rumpan så sover han gott sen!

Själv sitter jag med huvud värk.. vet inte om de e för ja sovit för mycket? Eller om jag är för spänd i kroppen? Eller druckit för dåligt? Eller kanske e alla tre delar..  Ja hatar iaf att ha huvudvärk!!

Nu film, för snart kommer pappi ! :)


Kommentarer
ida - mamma till elliot 30/1 2011 säger:

Ja, men vissa ska alltid vara så snabba med att kommentera något ;p Hehe. Dem har ju tydligen kommit fram med någon forskning att det inte är bra, men sålänge barnet inte är klistrad vid tv:n så borde det inte vara "skadligt". Dessutom har Elliot typ kollat på tv två gånger :p

2011-03-12 | 20:16:20
Bloggadress: http://lillidan.blogg.se/
Lina säger:

Haha ja så får Noel prova den oxå:) Har ju fått lov att ha den nu under tiden Aron sitter i babysitter, skitbra för dem kostar typ över 1500 nya och vi har ju redan en vanlig babysitter & den hoppas jag han kan uppskatta sen oxå...=)



Haha okey då förstår jag att ni levt lyx, jag tänkte är jag den enda görfattiga med föräldrapenning haha :D

2011-03-12 | 22:12:21
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Jessica ♥ mamma till alicia ♥ säger:

Så söt han är i den dressen:)



SV: Va skönt! Jo precis, sover dom hela natten så kan man ju gå upp tidigare :) Tyvärr gör inte Alicia det ännu hehe.. Man kan ju hoppas man får turen att hon gör det snart!



Ja jag har också hört det. Vet du vad för märkte det är på dom nappflaskorna? Jag ska inte börja med ersättning sålänge det funkar med amningen men ska testa att handpumpa (har ingen pump nämligen). Kan ju vara skönt att ha med sig om man ska bort!

Kram

2011-03-14 | 19:03:49
Bloggadress: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback