Nattfunderingar å pruttar !

Egentligen borde jag sova nu men som vanligt gör jag inte det.. nattuggla, nattsuddare ja kalla de va ni vill, jag är en sån ; )

De som ofta tar upp min tid på nätterna är att läsa i allas bloggar å sånt, å ofta kommer man då in på andra spår som ex när nån har lagt upp länkar eller man hittar nån halv intressant blogg i nån kommentarfält.. ja de e värkligen en "ond" cirkel å fastna i :P

Noel ligger här jämte å skrattar å pruttar i sömnen.. de e gör kul tycker jag och kan inte låta bli att skratta åt honom :p Undra va han drömmer som e så jäkla kul ?!

Något som jag stötter på i dom lite "större mamma bloggarna" är ofta frågan om ekonomin. Okej att folk är nyfikna och jag själv kan undra ibland hur folk klarar sej m.m.   Men jag tycker fortfarande det är ohyffsat att fråga något sådant.  Vad tusan har andra me å göra vad man får ut i mammapeng/lön ? Vad å när å hur dyra saker man köper till sina barn eller hemmet eller nåt anant är väl ändå upp till var och en?
Men så fort någon ser att nån mamma kanske shoppar lite extra eller ibland behövs inte ens de, så ska någon genast vara där å fråga nåt ang ekonomin.. jäkla nyfika jävlar de finns !:p
Jag tycker inte man ska behöva skriva ut vad man tjänar bara för folk är nyfikna det räcker med ett kort svar på dom frågorna tycker jag.
Jag som ensamstående mamma som även körde min ekonomi i botten i yngre år (okej nu låter de som jag är typ 50 men nu snackar ja om typ kanske 5 år tillbaka bara haha) kan tycka att de kanske är lite kämpigt ibland när alla räknignar ramlar in åså, men jag och Noel har ändå så att vi klarar oss och behöver inte leva på bröd å vatten å kan hitta på saker och Noel kan få nya saker och även jag oxå:)


Nej nu ska jag nog sluta ligga här och fundera och ta och krypa ner i sängen ordenkligt ist !:)




Kommentarer
Emelie - Mamman som älskar vitt säger:

Tusen tusen tack :)

Hehe, känner igen de där på kvällarna kan att man kan fastna och så bara "En blogg till.......en blogg till..." haha.



Men åh, vad sött! Ja undra vad dom drömmer ibland dem små, man blir så nyfiken :)



Kram kram

2011-06-16 | 07:25:46
Bloggadress: http://njutensmula.se
Tina - Minnas mamma säger:

Folk är förjävla nyfikna verkligen! Så är det :) Men, men..!



Minna pruttar också i sömnen, mycket på natten och sen på mornarna också. Hehe!

2011-06-16 | 10:18:28
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback