När ska era små börja?!?

Jag har sett att de e många som pratar lite smått om dagis åså nu med barn i samma ålder som Noel.. okej att de är ett bra tag kvar innan dom ska börja.. men de gäller ju att sätta upp sej i kö så fort som möjligt verkar de som. Jag har inte varit så duktig å gjort detta ännu men ska göra de innan sommaren är slut.. jag vet bara inte vilket dagis jag vill att han ska gå på ännu, de finns ju hur många som helst ! :O  Hur vet man vilket som är rätt?

Okej att man kan gå och hälsa på på dom olika dagisen,  och då är de självklart att fröknarna visar sin bästa sida å sen när barnet väl går där kanske som e rikitga sur kärringar?! haha .. Positiv jag är va? ;)
Sóm de ser ut just nu så kommer Noel börja på dagis i början av april eller nåt sånt... Så han kommer ju vara över 1 år iaf.. jag ville att han skulle hinna fylla 1 innan han börjar, och som sagt som de ser ut nu så kommer han bli ett par månader äldre än 1 oxå :)  Jag själv började på dagis när jag va 1 år :) jag älskade mitt dagis! :D


Har ni satt upp er i dagis kö än ?
Och hur gamla kommer erat barn vara när de börjar?
Ni som redan har barn på dagis - när börja dom? och funkade det dagiset ni hade valt eller ville ni byta?



bild lånad från google.se


Kommentarer
Jossie - Mamma till Edvin säger:

Sv: Ja, det är sant att det är lite dyrt med frakt (iofs har jag bara handlat på Campadre när det var fraktfritt så vet inte ens hur mycket det kostar? haha) Ska som sagt leta efter mycket dagisprylar nere på Gekås. Edvin kommer vara ganska exakt 1 år när han börjar..

2011-07-20 | 18:20:07
Bloggadress: http://jsantinelli.blogg.se/
Elin - Mamma till My säger:

Vi ska söka dagisplats efter sommaren. Fyra månader innan man vill ha plats ska man ansöka här. Finns två dagis inom vårt område eller vad man ska säga. Ska nog ringa dit och be om att få komma och kika och så.



Så My kommer vara 1 år när hon börjar dagis, nån gång i januari/februari.

2011-07-20 | 19:51:36
Bloggadress: http://mysansfamily.blogg.se/
Mikaela - mamma till Viktor <3 säger:

Hahaha. Ja, växer han såhär kommer han i alla fall gå om mig :D Och det kanske Noel gör med dig med sedan när han kommer upp i tonåren? Jag har fått för mig att de växer ganska mkt då med?!



Jag tycker att ni har en bra plan för när Noel ska börja dagis :) Som det ser ut för oss ska Viktor börja nästa år i augusti, och då är han 1,5 år.

2011-07-20 | 22:49:01
Bloggadress: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Anonym säger:

Jag har hört mycket positivt om förskolan vid erikslundskolan. Sen har ja jobbat på sjöbogården och det är ett toppen ställe !! I borås behöver du nog sätta honom i kö nu för att få där du önskar. Wilma kommer börja förskolan nästa år i augusti som det ser ut nu. Är inte jätte sugen på att lämna bort henne och åka till jobbet och ta hand om andras barn!!

2011-07-20 | 22:55:30
Bloggadress: http://enifesojj.blogg.se/
Tina - Minnas mamma säger:

Vi har inte satt Minna i kö än men ska försöka göra det så fort som bara möjligt. Men på vissa förskolor måste man vänta tills barnet är 6 månader innan man ställer de i kö, så då har vi iaf 1 månad på oss.

2011-07-20 | 23:41:34
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/
Hanna säger:

Om han börjar på ett dagis nära mig så kan jag hämta honom någon gång ifall du behöver hjälp någon dag! :)<3

2011-07-20 | 23:47:17
Bloggadress: http://hannaasfoto.webblogg.se/
Jenny säger:

Igentligen ska man nog söka med en gång som ungen ploppat ut för att verkligen vara säker att få plats på just det dagiset du vill ha. Vi sökte när vi viste vart vi skulle bo så när maja va ca 3 månader och hon började när hon va 1 år. Vi fick ingen plats då och blev erbjudna dagmamma som va det bästa valet någonsin. Är jättenöjda med dagmamma. Så det rekommenderar jag!

2011-07-21 | 17:37:01
Bloggadress: http://jennypalmqvist.blogg.se/
Lina säger:

Jag hoppas Aron kan börja efter nästa sommar om det funkar med mina dagar och så, att jag inte tar ut så många :) Då är han ju exakt 1,5 år :) Kram på dig !

2011-07-22 | 09:22:28
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Anonym säger:

dom måste ha fyllt ett ;) dagis tar inte emot innan

2011-07-23 | 12:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback