Inte ens ett dygn kvar!

Denna dagen blev inte heller riktigt som jag hade planerat.. ja kom inte iväg till gymmet idag heller =/ De tar verkligen på kroppen att jobba dessa tider... men imon måste jag för då är jag inbokat på ett pass zumba igen :)

Dock han jag me en kort sväng i knalleland då jag behövde fler förvaringslådor till Noels kläder som ska sparas, dom säljer ju ut dom billigt på lagerhouse!:) Så gick och köpte 2 st såna till.
Sen hitta jag ett par byxor, en t-shirt å en skjort body på cubus rea till knodden :P Å sen ett par badtofflor för 25 kr på hm som han kan ha när han blivit större å kan gå, ex i badhuset å sen får la vi se ifall dom passar till nästa sommar oxå :) Han har ju inte så stora fötter å de va st 19 på dessa så de borde han nog kunna:)

Sen va de bara hem å laga mat snabbt till jobbet.. slängde ihop min enkla thaisoppa.. såå gott!!!
Å nu sitter jag här på jobbet.. kommer nog bli en seg kväll då vi inte har ett piss å göra än så länge.. mhm ! Hatar såna dagar/kvällar .

Men om mindre än ett dygn är jag hel igen.. imon kommer Knodden hem!!!!! :D Han kommer vid 2 tiden hihi.. som jag längtar!! Dock hade han vart en liten trött gnällspik idag, men jag tror de har me 6 månaders språnget å göra.  Men ja hoppas han e glad i helgen, men de kommer han nog va, han ska ju få leka me sin roliga mamma höhö!! ;)   Så här länge har jag aldrig varit utan honom, å de känns! Saknar han äckligt mycket!!
Tur de bara e 3 veckor kvar, sen blir allt som vanligt igen!!
De är lite halv jobbigt att läsa denna texten faktiskt, känns ju som jag har övergivit honom när han behöver mej som mest.. usch..:(



SPRÅNG 5
Vid omkring 23 veckors ålder är det dags igen. Barnet blir missnöjt grinigt och lynnigt. Det beror, som tidigare, på att världen kommer i gungning därför att stora förändringar är på väg.

Det femte språnget, som inträffar vid omkring 6 månaders ålder, kan kallas relationssprånget. Barnet lär sig att omvärlden är stor och själv är han eller hon bara en liten prick. Den leksak barnet vill leka med ligger onåbar uppe på en hylla. Mamma och pappa kan försvinna till ett annat rum och då är de borta. Det kan förstås kännas mycket skrämmande.

Nu sover barnet ofta sämre. Kanske har det svårt att somna eller vaknar tidigare. Kanske verkar det ha mardrömmar. Barnet blir blygare och vill helst ha mamma eller pappa riktigt nära för att ha koll på att ingen försvinner. Snuttesaker är viktiga.


Så kan du hjälpa barnet: Visa barnet att du inte överger det. Låt det vänja sig vid nya situationer i sin egen takt. Lek tittutlekar. Det är roligt att kasta saker och att rasa torn som pappa eller mamma bygger upp. Genomskinliga saker med något inuti är spännande. En plastflaska med lite vatten och skum till exempel. Nu är det hög tid att barnsäkra hemmet. Musik, dans och ramsor brukar uppskattas.

Kommentarer
ida - mamma till elliot, 30/1 2011 säger:

Ja, alltså Elliot är ju annars lugn och glad men fyfan vilket liv det är nu.. jobbigt och samtidigt tycker man så synd om honom :/



Tack så mycket! Jag är inte heller mycket för att tatuera mig, eller inte när nån annan gör det för då gör det så satans ont! Men man kan ju börja med något litet, typ ett hjärta eller så :)

2011-07-21 | 16:14:57
Bloggadress: http://lillidan.blogg.se/
Angelica - Mamma till Moa säger:

Du gör ju allt du kan för din son, tänk så istället :)

2011-07-21 | 16:33:34
Bloggadress: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Elin - Mamma till My säger:

Här har vi inte märkt av nåt språng än, inte nångång faktiskt :) Hoppas vi slipper de :)

2011-07-21 | 19:37:12
Bloggadress: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback