När fattar man?

Jag är en person som har väldigt svårt att ta in saker som jag inte "kan ta på" eller hur man ska säga.
Jag har inte riktigt fattat än att de kommer en liten kille snart, min son.
Tror inte jag kommer fatta de förrän han är ute heller.

Jag läser ju ganska så många gravid bloggar nu och alla ligger me datumen ganska så nära varandra.
Endel har nu 2 veckor kvar och jag tycker de låter så nära.. men jag kan lixom inte riktigt ta in att ja redan har passerat den tiden.
Imon har vi bf datum.. eller a idag nu när man kollar på klockan som har slagit över 12 och datumet har ändrats till 24 jan.  Dagen man väntat på, men nu när den väl e här så känns de inget ändå.
Känns som det är vilken dag som helst jag kommer vakna upp till imon !
Nu vet jag inte riktigt vilket datum man ska sikta in sej på ? Vad ska jag nu vänta på ?
Man vänjer sej och de känns ibland som de ska ligga en liten alien där inne för alltid...
Inte kan man tro att han ska vara här om 2 veckor iaf..
Ibland blir jag lite nervös när jag tänker på de.. att de kan ju faktiskt ske precis när som helst nu.. vi är faktiskt framme på mål linjen...
Men känslan försvinner ändå ganska snabbt på något vis eftersom jag inte riktigt kan ta in de.

Alla bebis grejer som ligger överallt har man blivit van vid nu och tänker inte på dom. De är normalt att de står ett skötbord i duschrummet å spjälsäng i sovrummet.. å att de ligger barnkläder å saker lite överallt är inget jag lägger märkte till längre.

Jag har inte ens packat nån BB väska? haha.  Här e vi då inte stressade över något ! Här tar vi dagen som den kommer ;)
Enda ja har lagt fram är lite kläder till lilleman som ska med.  Resten kommer när de kommer... ja vet typ vad jag ska ha med mej, å är de så att de sätter igång så hinner jag nog packa ner det ändå.. haha.. e ju inte så att man slänger sej in i bilen vid första värken ;)
Och glömmer man något är de inte hela världen..  tar typ 10 min för S eller mamma eller nån att ta sej hem å hämta de senare isf ! :)


Kommentarer
Tina 22 år - gravid vecka 37 säger:

Gå och packa BB-väskan bums tycker jag!



Jag tycker också det hela känns väldigt overkligt än så länge.. Tror det kommer ta ett tag, även efter att barnet är ute, innan man förstår vad som hänt!

2011-01-24 | 09:51:48
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback