Magont ?

Har en liten kille som har ganska så svårt att komma till ro ikväll...  börjar fundera om de kanske är magen som gör lite uppror? De kommer små fisar emellan åt iaf..
Fast verkar inte vara så jätte farligt ändå... när andra bloggar har förklarat hur jobbigt de är när dom små får ont i magen å riktig galskriker så verkar ju inte detta vara nånting..
Då han mest ligger å gnyr lite då och då.. å pendlar mellan att sova och sen ligga vaken å kolla.  Så inget skrik här.. men ändå lite svårt att komma till ro och sova verkar de som..
Sen har han en dum liten hand som gärna pötter ut hans napp lite då och då, och det är inte så popis, då gnyr han lite igen...
Jag hoppas iaf att slippa något galskrik..  jag har nästan aldrig hört det ännu.. De har kommit ett par gånger när vi bytt blöja.. men annars har de aldrig hänt... Han har ännu inte väckt mej med att skrika på natten.. utan ja brukar vakna av att han ligger å rör på sej eller pratar me sej själv :) (hoppas de förblir så) *peppar peppar*
Så jag är mycket tacksam för de lugn denna lille kille har :)   Så därför börjar jag ju undra direkt om han har ont när han gnyr å håller på eftersom han aldrig gör de annars !

Nu verkar han iaf ha somnat in lite bättre då han sovit i snart 15 min. :) Hoppas han inte vaknar när vi ska förflytta oss till sängen strax.. men de brukar gå bra :)

Vet att många ger sina små miniform droppar (heter de så?) ..  Kan man ge dom även om de inte verkar vara något panik ont i magen?  Men tänkte som förebyggande syfte? :)


Kommentarer
Lina säger:

min lilla kille va vaken i stort sett från elva igårkväll till halvfem imorse, han hade nog luft i magen, försökte med allt och han blev bara nöjd om han fick bröstet, samtidigt vill man ju inte mata mer när han har ont, usch så svårt ibland... men sen imorse så la han världens jäkla brakskit som en äkta karl, sen dess har de varit lugnt...haha=)

2011-02-08 | 13:02:49
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback