Ur löjligt !

Jag tycker de har blivit ett väldans prat om unga föräldrar, och nu pratar jag om såna som är under 18. Det slängs väldigt mycket skit på dom även om dom kan vara bra föräldrar. I och för sej så annser jag själv att man inte ska skaffa barn innan man är myndig och själv provat på att vara vuxen först, men jag säger heller inte att det är fel dom som väljer den andra vägen, det är ju upp till var och en.

Men de har blivt en väldans prat om det. Och det är klart dom försvarar sej och säger att det är deras val och att vara mamma är ingen ålder.. och det är det ju faktiskt inte..oavsett ifall du är 16 eller 30 så älskar man ju sitt barn och vill att det ska ha de bra.
Men då till de jag tycker är så jävla löjligt rent ut sagt  - Varför skrivs de så jävla mkt om unga mammor i tidningar å sånt då ifall det nu inte ska vara nån skillnad på en mor som e 15 å en som e 30 ? De e ju inte direkt så löpsedlarna svämmar över me info om att en 30 åring ska bli mamma!  Men var och varannan dag då dyker de upp på om att en 16 åring ska bli mamma ? På första sidan..eh what the fuck? Är de verkligen en viktig nyhet?
Och sen då tillbaka till de här me att mamma är ingen ålder, nehe varför skrivs de då inte på löpsedlarna om 30 åringar som ska bli mammor. ?! Dubbel moral så de bara skriker om de!!

Sen sitter 16 åringarna där och grinar i sina bloggar om att dom får så mkt skit på sej för dom är så unga. A men flascha inte ditt liv för hela sverige genom en blogg eller att ställa upp på massa interjuver i tidningarna då.
Bara där så har vi gjort att mamma visst är en ålder. Man måste visst passera en viss ålder innan man blir en mamma som blir respekterad i dagens samhälle!

Helt sjukt egentligen ! Men det är faktiskt dom själva som gör de till en big deal!


Kommentarer
Jossie - Mamma till Edvin säger:

Håller helt med dig om det du skriver. Sen tycker jag det är irriterande med folk som är under 25 som kallar sig "unga föräldrar". Liksom är man över 18 år är man vuxen, i alla fall i min värld..



Sv: Låter riktigt gott med en smoothie. Har faktiskt aldrig gjort det, men kanske värt att testa :) Kan man göra det med stavmixer eller hur funkar det?

2011-08-12 | 10:39:22
Bloggadress: http://jsantinelli.blogg.se/
Maria - med bebis i magen ☆ säger:

tycker det är tråkigt med det hat som nästan verkar finnas mot unga mammor. de kanske har valt en tuffare väg, men ger det rätt till folk att vara elaka eller kolla snett när de går på stan?

samtidigt är det precis som du säger många ggr unga mammor som själva bidrar till åsikterna



ska kolla upp hur det var man delade med sig av sina låtar :) gjort det någon gång förut

2011-08-12 | 11:13:23
Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se/
felicia - 19 år och mamma säger:

okej =) hur ofta träffar han sin pappa då?



2011-08-12 | 11:41:11
Bloggadress: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Jenny säger:

Svar: Det går inte ens att gå ut på "vanliga" internet och blogg. as irriterande! mms blogga? Det har jag aldrig hört om innan. Ska kolla upp det mer. Men då kostar det väl?

2011-08-12 | 12:08:31
Bloggadress: http://jennypalmqvist.blogg.se/
Linda Rangfeldt - mamma till Tyra! säger:

ja det är heeemskt med spyor :P haha. Ja förutom nu då. Nu är de ju inte farliga. Men tänk när det är matrester med och.. nej fyyy :P haha

2011-08-12 | 12:10:18
Bloggadress: http://lindarangfeldt.blogg.se/
Jossan - mamma till Wilma säger:

Det va lite läskigt att du skrev detta inlägg för jag hade tänkt ta upp det me. Varför göra så stor grej av det jag tycker nästan att det är trakiskt att ett barn får ett barn.



Ja vi får ta å träffas me de små!!Ta en sväng i Djurparken kanske??

2011-08-12 | 16:17:34
Bloggadress: http://enifesojj.blogg.se/
Sara - Blivande 3 barnsmamma säger:

Kan inte mer än att hålla med dig om detta.

Jag skulle inta ha skaffat barn som 16 åring, men de som väljer att göra det så är väll inte det fel.

Tror att en 16 åring kan vara en minst lika bra mamma som en 30 åring.



Jag som ser ganska ung ut får ofta konstiga blickar på mig när jag är ute med mina barn, och en stor mage på det. Undra vad folk tänker egentligen?



Kram Sara

2011-08-12 | 16:39:38
Bloggadress: http://glamina.blogg.se/
Johanna - Mamma till Charlie - NY BLOGG! (fd myshoebox.se) säger:

Sant. För vem säger att en 30-åring är en bättre mamma än en 15-åring?



Ja,jag skriver napp i bloggen eftersom så många kan missuppfatta annars,men i tal säger vi tutte här uppe :)

2011-08-12 | 20:13:02
Bloggadress: http://johannabolmgren.se
Mikaela - mamma till Viktor <3 säger:

Viktor tackar och bockar! :)



Jag tror som dig, tiden kommer nog fortsätta att rusa iväg. På ett sätt synd för de bara växer, men på ett sätt kul för de lär sig mer och mer, och vi slipper ha höst och vinter så länge ;) Haha.

2011-08-12 | 20:53:16
Bloggadress: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
felicia - 19 år och mamma säger:

jaha, vad bra! det betyder nog en hel del att man kan prata med varandra när man har ett barn tillsammans =)

2011-08-12 | 22:38:07
Bloggadress: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback