jävlar vilket hets !

Jävlar va alla vikthetsar hela tiden, vart jag än är så hör eller läser jag om de.. på facebook, i bloggar, på jobbet, på stan, i tidningen, ja över allt!!!
Jag e fan trött på de där, ja orkar fan inte lysnsa å ännu mindre bry mej! Folk hetsar så jävla mkt å tror dom ska gå ner 20 kg på en månad å sen påbörjar den ena dieten efter den andra !

Å lite pinsamt är de att jag är lite sån själv ibland.. säger att nu jävlar ska här ätas nyttigt å inget godis å nu ska jag bo på gymmet ! hahaha.. trodde du va !:P
Jag har kommit på en annan lösning, ja njuter av livet ist.. ist för å sitta där som 80 åring å ångra att ja levde på skit tråkig mat hela mitt liv bara för folk säger att man ska se ut till ett vist sätt !

Sen hade jag kanske tänkt annorlunda ifall jag inte hade vart någorlunda nöjd me hur jag såg ut.. jag har bättre självförtroende nu efter min graviditet än jag hade innan.. och min kropp verkar ha börjat arbeta på ett annat sätt efter de eller nåt eftersom jag gått ner 10 kg mer än vad jag gick upp, å va har jag gjort? Ne inget speciellt faktiskt.. varit lat å varit duktig ibland :P

Visst har ja kommit ut me vagnen en sväng varje dag, men då ere ju oftast för jag ska nånstans.. å sen har jag ju även vart borta på gymmet några gånger i sommar, men itne alls så många gånger som jag ville!:p
Och maten ska vi inte tala om de senaste, igår kväll åt jag chips till kvällsmat , jag gillar inte ens chips något spciellt (?)  haha..
Men what the hell, min kropp verkar va snäll mot mej ändå -2 kg på att äta skit å va lat ! Man hade säkert vart ett bättre reslutat ifall jag hae tränat å inte käkat chips till kvällsmat höhö!

Men som sagt, jag njuter hellre av livet å låter de gå långsamt neråt än å ha massa strikta mat scheman om att man inte får äta de å inte de å inte si å så!
Vill jag äta en morot så gör jag de, vill jag hellre äta lite choklad ja då gör jag de oxå.. både e ju faktiskt gott ;)
Så ut å njut av vad livet har och erbjuda ...så länge de inte gör för långt haha..
Som sagt träning är ju egentligen bara A och O ifall man vill käka vad man vill ! ;)

Käka = träning
Träning + mat = du mår bra!
Bantning = du missar livet  ...och blir oftast fettare än vad du va innan efter ett tag;) !

Kommentarer
Linda Rangfeldt - mamma till Tyra säger:

Toast är The Shit de ;) underbart gott :D

2011-08-11 | 14:12:09
Bloggadress: http://lindarangfeldt.blogg.se/
Josefine- mamma till Wilma säger:

Håller helt me dig Frida!! Tycker lite synd om alla som bantar me dessa olika metoder för det går åt skogen när dom börjar äta normalt igen och då blir dom bara större än tidigare! Jag är latast än latast men min kropp har nog gjort som din efter graviditeten!! Jag tar mig inte ens till gymmet springer dock ibland. Men det viktiga är att man mår bra:) inte många dagar kvar att jobba innan du kan njuta av mammaledighet igen!!

2011-08-11 | 14:59:39
Bloggadress: http://enifesojj.blogg.se/
Sofie säger:

Håller med om vikthetsen.... herregud va stressad man blir =)

2011-08-11 | 15:11:56
Bloggadress: http://proppenssmycken.bloggplatsen.se
Sandra - Mamma till Wilmer och Joline säger:

Håller med dig. Det är ett jäkla tjat på alla dessa dieter.

Jag kör på vanlig mat och träning och sen försöka hålla nere godis å sånt i veckorna.

Men det får börja i höst. Än så länge är vi inne i semestertänket å då blir de lätt godsaker på kvällarna =)

2011-08-11 | 16:16:22
Bloggadress: http://sandrasblogg.se
Mattias säger:

Sålänge man trivs med sig själv, ska man skita i alla dieter och definitivt skita i vad andra säger. :)

2011-08-11 | 18:09:06
Jessica -The Truth And Other Disasters säger:

(sv) Haha jaa hon är en riktig liten buddah :P

Låter som du har en sund inställning till mat och träning :) Jag brydde mig inget alls om vad jag åt eller träning förut men det var på den tiden då jag vägde 50 kg oavsett vad jag gjorde haha. Nu gick jag ju upp så sjukt mycket under graviditeten så har ju försökt gå ner mycket men håller med om att jag hellre äter godis eller så ibland och är glad än att köra dieter och skit. Jag försöker mer med naturliga metoder som mer grönsaker och att inte äta mig övermätt, och träning när jag hinner. Har ju funkat bra hittills :)

2011-08-11 | 19:34:08
Bloggadress: http://jayde.blogg.se/
Jonna säger:

Haha vad kul att du skriver om det för jag har just nu en sockerfrimånad :) Men det handlar verkligen inte om vikt utan om att jag dricker cola och fikar varje dag! Och det är inte så bra för kroppen, jag är så sockerberoende. Annars resonerar jag faktiskt som dig :) Men nu måste jag bli lite bättre. Ibland hoppar jag över frukosten och fikar istället. Inte så smart :)

2011-08-12 | 09:24:00
Bloggadress: http://jonnaterese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback