En bättre mor!

E inte lika seg på jobbet längre.. har ni hinkat i mej en burk cola.. kanske inte de bäst på kvällen då de gör de svårare att sova om nån timma ? hehe.. men men !

Detta är sista kvälls veckan jag någonsin gör här förmodlingen då jag inte kommer kunna ha ett jobb där jag jobbar kvällar sen.  Sen nästa vecka är de dag som gäller och sen har jag jobbat klart för denna gång !:)
Då har jag jobbat 7 veckor av denna sommare,  nästan hela sommaren med andra ord.
Sen är de mamma ledighet som gäller igen i minst 8 månader till.. Skönt !!  Den tiden ska jag verkligen ta vara på med min lilla Knodd.  Dessa 7 veckor av jobb har fått mej å inse hur värdefull den tiden är som man får gå hemma den första tiden med sitt barn! Så jag tror dessa 7 veckor har fått mej till att jag kommer bli en bättre mor , jag var en bra mor innan men kommer nu bli en ännu bättre nu:)
Jag ångrar inte alls att jag jobbar nu under sommaren, det har både varit skönt och jobbigt!  Men gott för Noel att få lite längre pappa tid oxå utan en mamma hela tiden :p
Så nu i aug börjar del 2 av mamma ledigheten men en bättre mor och ett mkt högre klirr i kassan än vanligt! Toppen!

Saknaden efter Noel har varit enorm vissa dagar.. och än är det inte över.. men snart ! Snart är allt som vanligt igen och vi kommer få en bra höst och vinter ihop tror jag!
Dom som säger att de e som att gå på lite "semester" när man går tillbaka till jobbet för de kanske är lite lugnare kan jag inte hålla med hehe.  Men Noel får man sovmorgon emot tidiga morrnar på jobbet, man har inga måsten och vi kan ta dagen som den kommer :) Jag längtar !
Jag tar ingen av dom lediga dagarna för givet längre, för en dag är dom faktiskt slut på riktigt.. suck!


Kommentarer
Sandra - Mamma till Benjamin säger:

Sv. Morot har vi testat och det är helt klart godkänt från andra skeden :) Får testa potatis fler gånger då :) Hittade en bladning mellan potatis och morotpure i affären som jag funderar på att köpa !

2011-08-02 | 22:50:42
Bloggadress: http://snartenliten.blogg.se/
Coquina säger:

Vad skönt att gå på mammaledighet igen =) Ny tävling på min matblogg, perfekt för småbarnsföräldrar, så kika gärna in och tävla =)

2011-08-02 | 23:16:39
Bloggadress: http://coquina.blogg.se/
Mia...Mamma till Lexie säger:

cSå skönt att veta att det nu blir 8 månader med lill prinsen!! Både för och nackdelar somsagt att gå in å jobba.



Men nu är du värd lite semster och fint väder tycker jag! :)

2011-08-02 | 23:26:03
Bloggadress: http://miapiafia.blogg.se/
Ida Thorsell säger:

Ja hihi =)

2011-08-02 | 23:40:36
Bloggadress: http://februarymum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback