Varma chokladmuffins med inbyggd chokladsås

Du ska ha;

4msk rumsvarmt margarin
55g strösocker
1stort ägg
85g vetemjöl
1msk kakaopulver
55g mörk choklad
florsocker att pudra över

Gör så här;


1. Placera papperformar i en muffinsplåt eller ställ dubbla formar på en bakplåt
2. Vispa margarin, socker, ägg, mjöl och kakaopulver slätt med en elvisp. Vispa inte för länge.
3. Fördela hälften av smeten i formarna. Gör en grop i mitten av varje kaka och tryck ner en chokladbit. Fördela resten av smeten ovanpå.
4. Grädda i 190° varm ugn i 20 min eller tills muffinsen har höjt sig. Låt dom svalna i 2-3 min innan de serveras varma, pudra med siktat florsocker.


(Eftersom jag inte åt som direkt när dom var klara så värmde jag lite snabbt i micron, och det funkade oxå. Dessa recept står i g ist för dl, finns på internet att kolla måtten ifall man inte har en köksvåg hemma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback