Gryta Allt - i - ett!

400 g köttfärs
8 potatisar
2 morötter
2 gula lökar
  (jag använder röd)
1 tsk salt, svart peppar.
1 burk kross. tomater
(jag köpter icas tetrapack 500g med smak av vitlök)
1-2 dl vatten
1 msk buljonpulver
2-3 msk chilisås
Ev. 1 vitlöksklyfta + persilja.
  (detta hoppa ja över denna gång)

Skala potatis, morötter och lök. Skiva allt. Varva i en gryta med söndersmulad rå köttfärs. Salta och peppra mellan varven.
Blanda tomatkross med buljonpilver och chilisås. Späd ev. med lite vatten. Häll det i grytan och låt puttra i ca 30 min eller tills potatisen är mjuk.
Strö över hackad persilja.



Alltså ett mycket enkelt recpet, och billigt att göra  :)
Smakar ganska så mycket dessutom för de få ingredienser som man har i. Sen kan man ju gryta efter eget behov hur man vill :)
Men jag tycker de gick snabbt och enkelt att slänga ihop detta när man inte hade någon fantasi. Och gott var de oxå!


Hoppas de smakar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback