Som vanligt går tiden för snabbt.. å järntabletter är ett helvete!

Varför går tiden så snabbt varje gång man kommit hem? Så snabbt går de ju inte på jobbet =S mhm!
Nu har jag iaf fått i mej mat.. mmm !!  Å sitter nu och äter väl förtjänt blåbärs paj igen .. Massa vaniljsås !! ;)
Precis betalat som flesta av räkningarna oxå.. lika tråkigt varje gång.. inte alls så mycket pengar kvar å ändå lite fler räkningar som ska betalas oxå.. suck!
Här jobbar man arslet av sej i flera år för att varje månad få en bunt me papper me siffror på som ska betalas å nästan töma kontot.. varje månad.. vilket ond cirkel alltså :p
Å så ska man hålla på i 20 år till.. herre min jesus alltså !! haha Har ju inte ens gjort hälften av åren till pension än :P

Fy satingen vilket jäkla väder de va när jag skulle åka hem innan då.. hade ju som sagt hunnit frysa på rejält innan vi sluta... fick rycka upp dörren som va fast frusen, sätta på all värme som gick å sen ut å börja skrapa!! Satt ju som berget i rutan.. tog ett bra tag att få bort.. sen vart de lika mycket frost på insidan av rutan så hela rutan va ju helt blött där inne  sen me..
Enda positiva me att skrapa är att man hinner bli varm å att de är varmt i bilen sen när man är klar! haha.
Men nog fick man köra lugnt hem idag iaf, inget väder för sommar däck..  tur att alla medtrafikanter tänkte samma som jag.. så träffa iaf inte på några idioter hem iaf =) Hatar såna som tror dom är kungar i trafiken å ska köra hur fort som helst å vara en fara för alla andra runt omkring!

Sen på tal om annat.. usch vilken jobbig natt jag hade inatt...
Jag tänkte ju testa mina järntabletter och fick då tipset att ta dom på kvällen innan man lägger sej.. Hade ju glömt detta i helgen så testa en igår kväll ist..   Vilken miss!  Vakna till vid 3-4 tiden å va helt kallsvettig å ont i magen.. började måilla efter ett tag , så låg där å vred å vände på mej, öppna fönstret så de blev kallt i rummet..
Gav till slut upp å begav mej till toan.. spyde lite å ursäkta mej nu, men va även tvungen att göra nummer 2.
Mådde inte direkt ok efter allt ändå.. men gick å la mej å tillslut så somna jag väl igen.. å när jag väl vakna idag så kände jag inte av de något alls.. då mådde jag bra igen :) Så de måste ju var den där förbannade tabeltten.
Så dom tänker jag då inte ta igen om det inte blir akut. Ska låta kroppen suga ut allt järn den bara kan innan ja ens kommer titta åt den där asken igen.
Så ja imon beger ja mej till city och inhandlar blodpudding som får bli dagens middag.. å leverpastej har ja oxå hört ska vara bra.. =p
Så har ja tur så kanske jag klarar mej på de haha.. Har ju som sagt ingen järnbrist än, utan skulle ta tabletterna i gott syfte för att slippa få de...
Men nej dom helvetes tabeltterna vill jag inte !!
Någon annan som mått lika dåligt av dom som jag !?


Pga att ja sov lite längre idag för ja skulle jobba kväll och för lite sömn i natt så e ja ju inte speciellt trött nu.. mhm. Så vad ska ja hitta på nu då?
Hittar ingen film jag vill se heller..  suck..  får väl titta på nån dålig film då! haha

Imon är de ny bebis vecka.. jääj ! ;D

God natt !
KRAM

Kommentarer
Liza |Gravid| säger:

Niferex?

2010-10-26 | 09:23:47
Bloggadress: http://lizagood.blogg.se/
Jonna säger:

Jag provade niferex och spydde konstant i ca ett halvt dygn, ca 10 minuters mellanrum mellan kräkningarna och hade sammandragningar under hela tiden. Så jag äter ingenting nu, äter många leverpastej mackor istället :)

2010-10-26 | 12:57:29
Bloggadress: http://jonnaterese.blogspot.com/
MALIN - Längtar efter min prinsessa! säger:

Har klarat mig hittils men idag fick jag veta att jag är tvungen att börja äta järntabletter, så imorrn blir det iväg till apoteket.. Gruvar mig lite då jag har hört att det är många som mår illa av dem!

2010-10-26 | 17:45:28
Bloggadress: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Tina 21 år - gravid vecka 25 säger:

Jag har faktiskt fått slippa järntabletter än så länge, skönt...!

2010-10-26 | 19:47:44
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback