Och så va veckan igång.. och 2;a BM besöket avklarat :D

Sådär då har vi klarat av denna fartfyllda måndag !  Dagen börja med att snooza kl ett bra tag för att sen ta sej upp och göra iordning sej för att ta mej till mitt BM bösök som jag har sett framemot :D
Väl där så va hon självklart försenad 15 min pga att de va personal som va sjuk.. suck, så tråkigt att sitta i väntrum å bara vänta å inte veta när man får komma in trotts att man har en bestämd tid.. hade ju inte vart lika poppis om de va ja som va 15 min sen.. men de glömdes av ganksa så fort när ja väl fått komma in då ja har en så trevlig barnmorska :)
Börja me att prata lite om hur ja mådde åså . . vilket är kanon bra just nu :)Sen mätta magen som va exakt på strecket sa hon vilket då va 23.. sen äntligen fick ja lyssna på mitt lilla bustroll hihi.. å helt fantastiskt hur detta lilla hjärta kan slå så fort, låg på 150 idag å var självklart vaken när vi lyssna hehe! Så de va oxå bra!
Sen dax för den jobbiga biten..dessa nålar för blodprov... herre min gud, har ju sån nålskräck .. Så ja där satt ja stel som en pinne å likblek i hela ansiktet å bet mej själv alldeles för hårt i handen.. min barnmorksa försökte prata om allt möjligt medans hon höll på för att få mina tankar på annat haha! Men usch å blä va ja hatar nålar!!!
Och ingen järnbrist hade jag än heller.. puuh.. dock rekomendera hon mej att köpa järntabeltter iaf för att ta nån gång ibland men inte varje dag, för de värdet kommer nog inte hålla i sej hela tiden sa hon.. men ja e nöjd så länge ja slipper ta dom varje dag så ja hört att magen kan börja krångla av dom... Mhm undra vart ja får mitt järn ifrån? haha... Finns de järn i godis ? ;) hahaha
Sen prata vi även om lite föräldra grupper.. får se vilka jag kan gå på me tanke på jobbet.. men vore ju kul att komma iväg på någon iaf.. hade gärna velat gå på den som handlar om förlossningen och den som har med amningen å göra ! :) Ska kolla tider å schema sen :)
Sen till en annan grej som ja tyckte skulle bli spännande, att ställa sej på vågen.. haha.. När tusan tycker man de är kul att ställa sej på en våg när man är tjockis ?;) Jag tyckte de idag iaf...  Å vilken överraskning de blev.. endast 3+ på 25 veckor ! Ja trodde faktiskt att de skulle vara ett par kilo till me tanke på vad jag äter.. massa onyttigheter och tänker inte alls på vad de e ja stoppar i mej + att de kan vara väldigt konstiga timmar på dygnet..  Som nu så sitter ja å trycker i mej pannkakor me massa sirap på med ett stort glas oboy.. hur nyttigt lixom? haha... Hade jag inte vart gravid så hade ja fan gått upp 20 kilo nu.. den lelle där inne måste suga i sej allt onyttigt ja stoppar mej antagligen  ;) hahaha.
Får väl se hur länge denna turen håller i sej.. snart säger de säkert pang så får ja lägga till en nolla på trean.. hoppas inte *peppar peppar*
Men ja ungefär så såg väl mitt BM besök ut idag ! Kul upplevelse måste jag säga ! :) Nästa besök blir om ca en månad :) Kul att de inte är lika långt emellan nu :P
Nu längtar jag ist till nästa måndag då de e dax för 3D UL :P

Efter BM blev det en god lunch me min far.. blev självklart thai mat .. så himmla gott.. så där blev magen mätt och belåten :)
Därefter gick jag till försäkringskassan ihop om att få lite frågetecken avklarade..  Och de ja funderar över är att så många arbetslösa människor som de finns just nu, kan inte folk utbilda sej till att jobba på FK då för där behöver dom fan personal!!! Jävlar vilket tid de alltid tar där.. 1 1/2 timma satt ja i kö för ett ärende som tog ca 5 min!!! Och inte fan kände jag mej smartare när jag gick därifrån heller.. men ja gilla inte va hon prata om iaf.. får se hur allt detta löser sej... puuuh säger ja bara!!
Sen åkte jag till jobbet och ja de e där jag har tillbringat min kväll fram till 12 ! =)

Nej nu ska ja äta upp här å sen göra iordning mej för natten.. sen kryper ja ner i sängen å sätter på en film å hoppas kunna sova sen ! :) Imon blir de skönt sovmorgon! <3

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback