Work.

Jag jobbar.  Har en liten pause nu, va och åt lite mat för en stund sen. Då behöver man en pause efteråt, annars ligger maten på skrivbordet.
Ögonen är tunga idag även om jag fick en lång sovmorgon. Jag skulle nog kunna sova ett helt dygn just nu känns de som.
Tiden kryper fram på jobbet.. endast 3 timmar har gått och de betyder att det är 6 timmar kvar.. de får gå lixom!
De känns knas att det redan är v.45 och då alltså endast 7 veckor kvar av detta året.. de va ju sommar nyss?

Jag har snart bott hemma i 6 månader.  Känns som jag precis kom hem från Norge, och ibland känns de som jag aldrig ens vart där.. Men jo jag va där, en lärorik historia som jag har lagt på hyllan nu.
Ett äventyr som fick mej att uppskatta saker här hemma så mycket mer. Ibland kan ja tänka att jag ångrar att jag flytta dit, men nej de gör jag nog inte. Då hade jag inte haft allt som jag har nu.
Vi hade ju faktiskt kul ibland, men som sagt, de va absolut inget för mej. 6 månader räkte gott och väl för mig.
Men det var ju en av dom grejerna jag ville ha avbokat från min "att göra lista", så jag är faktiskt stolt över mig själv att jag nog mej ditt, eftersom jag hade på känn redan innan vi flytta att jag kommer längta hem.
Det gjordet jag. Varje dag !
Men det är ett minne för livet som jag bevarar inom mej. Ett äventyr som fick mig att älska allt jag hade här hemma så mycket mer. Jag uppskattar det! Jag har allt här, underbar familj, fina vänner och ett bra hem. Jag behöver inte åka nånstans för att få det.
Och snart får jag uppleva det finaste i hela livet, få hålla om mitt barn.  Min kropp är fylld med så mycket kärlek. Jag längtar!!

Tiden går sakta, men ändå så fort!

7 veckor kvar att jobba. Jag bokar av veckor än så länge. Om 3 veckor kan jag börja boka av dagar ist. Då är det nära! Jag börja längta efter den där mamma ledigheten nu. Jag gjorde inte det innan, då längta jag bara efter lilleman. Men inte att gå hemma å driva innan han tittat ut. Därav mitt beslut att jobba så länge som möjligt. Jobbet får tiden att gå, jag hade kunnat sluta nu i slutet av nov, men vad ska jag göra då? Hade klättrat på väggarna av att inte göra något i nästan två månader. Nej tack. Då kämpar jag hellre vidare på jobbet, jag trivs här. Det är snälla människor jag jobbar med:)

Nu ska jag avrunda och börja jobba igen.
Ha en fin kväll!

KRAM

Kommentarer
MALIN - Längtar efter min prinsessa! säger:

Ja, det är verkligen underbart med stora garderober! Så mycket lättare att hålla ordning när man har riktigt med plats!



Hoppas du haft en bra måndag!

Kram på dig!

2010-11-08 | 18:57:23
Bloggadress: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Patricia säger:

Fin blogg! =) grattis till graviditeten :) KRAM

2010-11-08 | 20:31:15
Bloggadress: http://patriciaahlins.blogg.se/
Jessica ♥ Gravid säger:

SV: Haha :D Va skönt att man inte är ensam om det! Tänkte det måste ju ha med graviditeten och göra för korkad har jag inte varit innan :P hehe. Man får försöka göra det till en rolig grej istället ;)

2010-11-08 | 20:32:19
Bloggadress: http://lovelyeverafter.blogg.se/
MALIN - Längtar efter min prinsessa! säger:

Nu är tävlingen jag anordnade i samarbete med Libero avgjord. Titta in på bloggen för att se om du vann!

Tack för att du deltog!

2010-11-08 | 21:05:13
Bloggadress: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Jessica säger:

(sv) Ja humöret är ganska upp och ner nu men försöker vara ite mer positiv iaf, blir ju bara ännu jobbigare annars!



Haha jag har inte heller gjort lussekatter förut men det kan väl inte vara så svårt :P Dock var det tydligen svårt att handla ingredienser för jag kom hem utan saffran så det blev inte lussekatter idag :P Får ta det imorn eller något :P

2010-11-08 | 21:38:57
Bloggadress: http://jayde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback