Vart går gränsen? ?

Satt och kollade runt lite på aftonbladet nu och hitta de här;

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8072792.ab

Då börjar man fundera vart gränsen går? Hur ung mamma kan man va egentligen? 10 år är väl lite väl, då är man ju fortfarande ett barn själv. Jag hade inte ens fått mens när ja va 10 år !! =S
Visst pendlar ålder upp och ner har man märkt nu, vad jag har hört så ska medelåldern ligga på runt 30, men ja tycker den verkar va yngre. Eller så är de vi unga mammor som tar mer uppmärksamhet... Men jag är 24 år i dec och ser mej inte jätte mycket som en ung mamma eftersom det finns så många som är mycket yngre än mej själv nu förtiden.. Känns som var och varannan 14 åring går och blir gravida nu förtiden.
Jag skulle själv inte vilja att min son kom hem och sa att han skulle bli pappa när han är 14 år!!
Sen är det ju upp till var och en, men jag ser inte de som rätt iaf, men det är ju bara min åsikt.
Vid 14 års ålder är du inte redo att ta hand om ett barn. Du går i skolan och du bor hemma.  De blir att barnets mamma som egentligen ska bli mormor blir mamma på nytt. Och har nu ett barn tll att försörja som hon inte valt själv.
Jag tycker att man ska vara myndig innan man skaffar barn, alltså minst 18 år.
Det är konstigt att du får inte rösta, köra bil, dricka alkohol, ta lån, ha en egen lägenhet - ja listan kan göras lång. Men en sak som vem som helst kan göra, de är att gå och skaffa ett barn. . Hur knas är inte de då?

Vart går gränser för er när det gäller ålder på gravida ? När är man för ung?


Kommentarer
Jessica ♥ Gravid säger:

SV: Ah okej, ja det gör ju det. Men det kan väl inte vara så bra att du får det så ofta när du jobbar? Du kanske anstränger dig för mkt?

2010-11-04 | 18:38:52
Bloggadress: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Britta Bloggar säger:

Åh det där är så individuellt! Men det är klart att det allra bästa är om man bor själv och försörjer sig själv, samt att det finns en partner med i sammanhanget.

2010-11-04 | 21:20:05
Bloggadress: http://brittabloggar.wordpress.com
Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid ♥ säger:

Verkligen en svår fråga, men både 10 och 14 är alldeles för tidigt tycker jag! Men runt 17-18 kan nog många vara redo och göra ett bra jobb, dock tror jag det är bättre om man hunnit bo själv ett tag, och vuxit in i sin vuxenroll eller vad man ska säga...

Skulle inte vilja att mina sambos son som är 14 kom hem och sa att han skulle bli pappa!

2010-11-04 | 23:05:42
Bloggadress: http://myshoebox.se
Sandra - blivande mamma 2011 säger:

Jag känner mig inte som en speciellt ung mamma heller, jag kommer vara 21 när Benjamin kommer, fylla 22 samma år!



Jag vet en tjej som var 15 när hennes son föddes och det är den enda unga mamma jag känner som det gått bra för, hon är tillsammans med pappan fortfarande, hon har tagit studenten och pluggat vidare och väntar nu deras andra barn. Dom andra jag vet som fick barn ungt (15-18) lämnar bort barnen hej vilt för det ska festas och träffa nya killar och jag vet inte allt.



Sv: Mammakläder kommer jag få, men det är amningsbhar och amningsinlägg och jag vet inte allt som ska köpas haha! Men skönt att jag inte är den enda som inte stressat fram. Skötbord och babyskydd behöver vi köpa, vagn och säng har vi fått :)

2010-11-05 | 15:26:36
Bloggadress: http://snartenliten.blogg.se/
Jessica ♥ Gravid säger:

SV: Okej :) Ja du känner ju dig själv bäst hehe



Tack så mkt :)

2010-11-05 | 17:15:06
Bloggadress: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Theodora säger:

Usch.. läste den där jag med och det är ju sjukt. Tror att en stor fördel är att ha en stabil ekonomi först, men det största och viktigaste är, tror jag, att känna sig själv och vara trygg i sin föräldraroll. Jag har träffat föräldrar som är 32 med tre barn som fortfarande är så osäkra på hur de skall vara som föräldrar och vad som förväntas på dem, så att ett barn (vilket dessa barn faktiskt är) skulle kunna vara redo att ha egna barn är för mig en omöjlighet. Jag vill dessutom INTE bli mormor om sju år -tack! ;)



(Börjar på Ericsson Sandlid på måndag. Skall arbeta som frukostvärdinna och köra ut mat till olika kunder vid lunch. Ett helt ny tjänst hos dem som jag förstått det och mina arbetsuppgifter skall huvudsakligen innebära organisering och uppbyggning av rutiner, eftersom det inte finns några där idag. Ska bli spännande! Vilket Ericsson jobbar du på? Jag skall träffa någon som heter Tomas Ånhed?)



Kram!

2010-11-05 | 17:34:54
Bloggadress: http://theodoraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback