Hur?

Hur blir man en bra mamma? En sån där som folk respekterar och inte pratar skit om på lekplatsen för man gör fel med sitt barn ?

Tänk om jag blir en såndär galen mamma som springer in med en lite spegel å trycker upp den i ansiktet på min son varje gång han sover för att kolla om han andas?
Eller tänkt om man blir en sån som tycker illa om sitt barn bara för han är jobbig?  Kan man de? Får man ens de?
Eller blir en såndär som daltar med min unge för minsta lilla, nej de vill jag inte. Jag vill inte ha en unge som gråter krokodil tårar så fort han ramlar .. vill inte ha en liten fegis till son.
Tänk om jag inte vågar håla i mitt barn på BB för jag är rädd att göra sönder honom? Ja menar så speciellt stora är dom ju inte å inte ens huvuet klarar dom av att hålla upp.. Tänk om ja tappar honom?! :O
Från början titta man på hur många % som fick missfall..  nu tittar man ist på hur många bebisar som dör i spädbarnsdöd! Sånt ska man inte göra.. usch ja hatar siffror och statestik!
Tänk om han ramlar ur sängen? Sätter i halsen? Drunknar i duschen?

Men sen lugnar jag mej själv att detta kan ju inte jag vara själv om att tänka? Nån gång under graviditeten så måste väl ändå dessa tankar slå alla nångång?
Och sen går det inte att ha alla dom tankarna i huvet när han kommer till världen.. Ja menar, då kommer man ju bli galen och behöva låsa in sej i lägenheten och vaddera varenda vägg och ungen får inte röra sej ifrån spälsängen för då kan de hända honom något!
Nej de funkar inte..

Jag tror det är som folk säger.. Man växer in i sin mamma roll och det kommer naturligt. Man behöver inte vara perfekt. För det finns ingen som är det!

Men visst måste ni tänka som mej ibland? Tanken har väl slagit er?

Kommentarer
♥ Tjugo och gravid ♥ säger:

Haha det är så typiskt! ;)



Jag tror att det alltid kommer finnas någon som klagar på hur man är som mamma, speciellt om man skulle lägga upp en tråd på familjeliv! Men det är bara att strunta i hur andra gör och bestämma själv tillsammans med sin kille hur man vill göra med uppfostran och allt sånt där i sin lilla familj! :)

2010-11-03 | 06:49:17
Bloggadress: http://pluttenimagen.blogg.se/
Tina 21 år - gravid vecka 26 säger:

Tanken har absolut slagit mig!

Ingen är perfekt, man får försöka sitt bästa :) Det är nog väldigt lätt att bli daltig med sitt barn, vid minsta blåmärke eller skapsår får man panik. Och när barnen slår sig är det alltid värre för mamman än för barnet själv. Vafan, alla ungar trillar och slår sig, det gjorde du också när du var liten. Du har klarat dig ändå!

Men jag är väldigt rädd för att bli hysterisk när mina barn skrapar knäna... jag ska försöka att inte bli det :P

2010-11-03 | 07:31:27
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/
Ivana säger:

Den mamma som inte oroar sig över hur bra mamma hon kommer att bli är konstig. Dina tankar är fullt naturliga och jag tänker på dem dagligen. Men självklart kommer det mesta att komma naturligt och man kan bara göra sitt bästa. Dessutom finns det inga perfekta mammor det kan jag lova dig!

2010-11-03 | 09:10:50
Bloggadress: http://ivanalipovac.com
I väntan på Liten - Gravid i vecka 31 säger:

haha ja jag känner mig fortfarande alldeles öm!! Trodde det var jag som var fjantig, men det kanske är vanligt då haha :P

2010-11-03 | 10:45:33
Bloggadress: http://madeleiene.blogg.se/
AnnaMalin säger:

Jag känner verkligen igen mig, jag har också dessa tanker till och från! Tror att det är normalt nu när vi är gravida, och man kommer säkert ha dessa tankar till och från när de små kommit också. Lite oro finns nog i bakhuvudet hela tiden, men det gäller att fokusera på här och nu :-) Annars blir man som du skriver galen hihi :-)



Och svar på din fråga - TACK snälla för de fina orden och att du tycker jag gör fina saker! Tyvärr har jag ännu en paus, och det ser ut som det får ligga på is till mammaledigheten. Ev tar jag upp det då. Har ett nytt jobb som kräver mkt just nu, så fokus finns inte riktigt där även om jag tycker att det är riktigt kul :-) Om jag gör en större beställning med smyckesdelar framöver ska jag tänka på dig och höra av mig för att se om du fortfarande är intresserad, lovar :-) Sparar din adress.



Ha en finfin dag!! Kramkram!

2010-11-03 | 11:11:24
Bloggadress: http://annamalinsvarld.blogg.se/
Jessica säger:

(sv) Jo det var precis det jag tänkte men det hjälpte inte att starta om den och sen börjde den bara funka helt plötsligt utan att jag gjorde något. Skitkonstigt haha

2010-11-03 | 12:24:52
Bloggadress: http://jayde.blogg.se/
sara säger:

Ja sådana tankar dyker upp. Tror man får mkt tankar som man annars inte funderat på om man inte varit gravid.

Ja i början var det ju missfallsrädslan, fy vad jobbigt, och nu är det andra saker såklart, men alla gravida, mer eller mindre, verkar ha dessa tankebanor.



KRAM

Sara

2010-11-03 | 19:30:48
Bloggadress: http://sarashemsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback