Det är inte alltid man hör rätt :)

Inatt låg jag å tänkte på en lite lustig sak.. ja vet inte varför ja kom å tänka på de.. men låg där å små fnissa helt plötsligt.
De handlar om en av min lillasyster Sandras namn, ett av hennes mellan namn. De finns en liten kul sak bakom de.

Min syster va en riktigt magnjutare å vägrade komma ut så hon låg kvar i magen å gotta sej ca 2 veckor efter bf. Men när hon väl skulle ut, ja då gick de med en jävla fart. Mor upp på toa å vattnet hinner gå, känner att de här kommer nog gå fort. Väcker Sandras pappa som flyger upp ur sängen å frågar om dom ska åka in nu.
Mamma ropar att dom hinner fan inte åka nånstans för hon kommer NU!
Å ja minsan de gjorde hon, mamma la sej i sängen å så var hon ute.  En av dom snabbaste förlossningarna jag har hört iaf haha!!

Men sen de här me namn då. Min mor skulle ringa till mormor och säga att hon hade kommit. Antar att min mor redan hade berättat om namnförslag å att de skulle va Sandra.
Så mamma berättar om allt å säger
- Hon födes hemma.
En väldigt förvånad mormor säger tillbaka.
- Va, ska hon heta Emma?? =S
Haha...

Ja därför heter min lillasyster Emma i andra namn. Lite kul att faktiskt ha en liten berättelse bakom sitt namn=)
Jag vet bara att ett av mina namn kommer ifrån julkalendern som gick de året jag födes. Julpussar och stjärnsmällar.  Mina namn blev iaf Frida Emilie ! :)

 


Kommentarer
Tess säger:

Men vad sött!



Jag har alltid trott att jag var döpt efter en tjej som pappa tyckte var snygg..åtminstone har de alltid sagt det men nu i helgen kom det fram att jag är döpt efter Robert Brobergs "Maria Therese"..men han måste vart lite på styret eftersom jag heter Marie och inte Maria..eller så skrev de fel..aja.. ;)

2010-11-23 | 19:00:44
Bloggadress: http://kakaombord.blogspot.com
Tess säger:

Ja du ser..det är alltid ngt som inspirerar en!

De namn vi har i åtanke är väl inte tagna efter ngn såvitt jag vet annat än att vi tycker att namnen är söta. Lite ovanliga namn men som tyvärr är på väg upp på topplistan nu så jag börjar ångra mig om några.



Björns killar sen innan heter Liam och Viggo och det döper ju alla sina ungar till nu tycker jag efter att ha följt bloggar och de har kommit ut. Och nu börjar de komma till Norge också, de ligger lite efter Sverige i namnen men de som är "internationella" namn kommer hit de med, annars finns det en del konstiga namn här.. ;)

2010-11-24 | 08:13:12
Bloggadress: http://kakaombord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback