Lista på babysaker!

Vagn:
(X) Vagn
(X) Filt
(x) Åkpåse
(x) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil
(X) Reflex 
(X) Skötväska

Bil:
(X) Bilstol

Sova gott:
(X) Spjälsäng/Vagga
(X) Spjälskydd
(X) Madrass
(X) Täcke
(X) Kudde
(X) Lakan
(x) Plastad frotté
(X) Påslakanset
(x) Leksaksmobil/speldosa
(X) Gosedjur

Sköta om:
(X) Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd 
(X) Våtservetter
(X) Tvättlappar
(X) Blöjor
(X) Blöjhink

Äta mat:
(X) Amnings-BH
(x) Bröstpump
(X) Nappflaska
(x) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
(X) Amnings kupor
() Haklappar
(X) Dreggelhaklappar

Bada:
(X) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
(X) babyolja
(X) badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52
(X) Body
(X) Dress
(X) Mjukisbyxor
(X) Mössa
(X) Pyamas
(X) Strumpor

Kläder stlk 56:
(X) Bodys 
(X) Strumpor
(X) Pyjamasar
(X) VelourByxor
(X) Mössor
(x) Overall-tunn
(x) Overall-tjock
(X) Tossor

Mini-Apotek:
() Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
() Febertermometer
() Kräm mot torr hud
( ) Idomin
(X) Barnolja
( ) Xylocain

Övrigt:
(X) Filtar
(X) Amningskudde
(x) Bärsele
(x) Babysitter
(X) Snuttefilt 
(X) Nalle/gosedjur
(X) Nappar 
( ) Napphållare
( ) Fårskinnspläd
(X) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(x) Babygym   (ska köpa ett av en vän så finns ej hemma än) 

Ja de mesta verkar finnas nu : )  Å de som inte finns är de ingen panik med, får man inte köpt de innan Lilleman e här går de lika bra att köpa de sen !:) Så jag känner mej inte stressad:) E ju mest bara små plock och apoteks prylar som fattas !

Kommentarer
Tina 22 år - gravid vecka 33 säger:

Jätteskönt att vara typ klar :) Vi är också typ klara! Har inga blöjor hemma, och ingen ersättning ännu, men annars är vi typ klara.. Skönt!

2010-12-21 | 20:16:02
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/
Liza |Gravid v40+3| säger:

Ja har också en tendens att pricka in att jobba på min födelsedag. Fördelen med de är att jag blir grymt firad när jag slutar för kvällen, en av fördelarna med att jobba på krogen hehe .

Kramar från oss

2010-12-21 | 21:24:03
Bloggadress: http://lizagood.blogg.se/
Caroline - gravid i vecka 36 säger:

Skönt att ha så mycket fixat inför bebisens ankomst! Fick några fler saker att lägga till på min lista efter att jag läst din :) Ersättningen hade jag helt glömt bort!



Ha en mysig dag!

2010-12-22 | 13:35:49
Bloggadress: http://carolineprim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback