Goda :D

 

Ananas Paj

Pajbotten:
150g smör
1dl socker
3dl mjöl
1tsk bakp.

Fyllning:
2dl creme fraiche
1dl socker
1 ägg
2tsk vaniljs.
400g krossad ananas (inget spad)
1msk pot.mjöl

Blanda o tryck ut pajdegen i en form.
(jag förgrädda pajdegen en stund sen)

Blanda ihop allt till fyllningen o häll det över pajdegen.

Ställ in i ugnen i ca.25min. (200 grader)

 

 


Pinje- och pistaschnötkaka

 

  • 200g smör
  • 200g finhackad mjölkchoklad
  • 1 dl strösocker
  • 1 1/2dl råsocker
  • 3 ägg
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 1/2 vetemjöl
  • 1dl pinjenötter
  • 1dl pistaschnötter

 

  • Sätt ugnen på 200 grader. Lägg bakplåtspapper öven en springformsbotten, ca 24 cm i diameter. Fäst ringen över
  • Smält smöret i en kastrull på låg värme. När smöret smält lägger du i chokladen och rör om tills den smält.
  • Tillsätt socker och ägg under omrörning. Häll eller sikta i vanilsocker och mjöl och rör om. Rör i pinjenötter och hälften av pistaschnötterna.
  • Häll smeten i formen och fördela restrerande pistaschnötter ovanpå. Grädda i mitten av ugnen ca 20min.

 

Haha vad jag sitter och skrattar åt mej själv nu när ja skrev av receptet, jag tog bara i ett ägg? haha .. va fick ja de ifrån? Men jaja den blev ju god ändå :P

Sen tog jag mer nötter oxå, tog i lite mer än en dl pinjenötter och sen 1dl pistasch i och även 1dl i kakan ;p

Detta recept kommer ifrån min nya bok "Kladdiga kakor" !! :)


Kommentarer
Anna-Mamma till Kevin säger:

Ja men undra om jag inte sett ettt sånt armband från Ludmyr?



Smart är det iaf! :-)

2010-12-19 | 21:44:54
Bloggadress: http://annacondas.blogg.se/
Tina 22 år - gravid vecka 32 säger:

Kanske man ska prova någon gång :)

2010-12-20 | 07:39:04
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/
Anna - Mamma till Kevin säger:

Ja det är nog säkert ett sånt som jag sett! :-)



Ha en fin dag!

2010-12-20 | 10:21:04
Bloggadress: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback