Ännu en lista ! :p


GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid?  Sista veckan i maj

Var det planerat? Nej!
Mådde du illa under graviditeten?  Nej

Hade du mycket foglossningar? Sista veckorna, och sen även ett bra tag efter förlossningen
Hade du någon hormonrand? Ja, men den kom fram mer efter förlossningen och finns kvar ännu.
Fick du bristningar på magen? Fick några kärleks märken på höften men inget på magen.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? En pojke, och de såg vi att de va på vårat 3D UL sen oxå :)

Vad ville du att det skulle bli för kön?  Spelade ingen roll

Hade du några speciella cravings?  Inte vad jag kan komma på. Va mest sugen på kalla grejer.

Vad gillade du för mat?  Inget speciellt.. som vanligt typ

Någon maträtt du avskydde?  Inte va ja kan komma på
Hade du halsbränna?  En halsbränna från helvetet.

Behövde du kissa ofta?  Ja vissa dagar, men inte alltid.
Hur mycket gick du upp?  8 kg

Är du nöjd över din graviditet?  Ja!
Var du rädd för förlossniningen? Ne inte direkt, mer nyfiken :)

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning?  Strax efter 19;00 torsdagen 27 januarie
Vilken vecka var du i?  40+3
Gick du över tiden?  3 dagar
Hur startade din förlossning? Värkar
När åkte ni in? Ungefär vid 23;45 samma kväll och han kom ut 01;40
Hade du någon bedövning/smärtlindring?  Lustgas och ett varmt bad
Hur länge hade du värkar?  Ca 6 timmar

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Inte så jätte mycket i början, men i slutet var de värkar från helvetet.

Grät du?  Nej

Skrek du?  Ilband när de gjorde för ont.

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? När de starta var de ca 5-4 min emellan, sen gick de ner till 3-2 min och sen 2-1 min.

Hur lång tid tog krystvärkarna?  Ca 20 min.

Vem var med på din förlossning? S och mamma.

Hade du ont efteråt?  Inte så jätte farligt, men vist kändes de ;)

Är du nöjd över din förlossning? Jätte nöjd, fort och snabbt.



BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut? japp:)
Vad blev det för kön? Pojke
Vad vägde han/hon? 3500 gram
Hur lång var han/hon? 49cm.
Huvudomfång? Minns inte nu, men 36 nånting tror jag
Ville bebisen amma på en gång? Nej
Hade bebisen gulsot? Nej
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Jaa.

Vad fick han/hon för namn?? Noel
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Inte från början, hade massa namnförslag men Noel låg på toppen hela tiden.. till slut började även S tycka om de, så då blev de det :)


Kommentarer
Sophie säger:

Åhh vad jag längtar! :)

Oj, då va det inte längesedan ni kom dvs :) Har ni funnit någon vardag än? :)



Jag och sambon pratade om det där med barnåldrar förut, de första månaderna är nog ganska tuffa med amning, nätter, skrik, böjbyten med mera, men jag tror man saknar det ganska snabbt. Den magiska ålder tycker jag nog ändå är från 1-3 år ca, dem börjar prata, gå, leka, äta själva osv. Man får verkligen ta vara på tiden! :)



Jag har ju inte ätit mindre, men kanske inte fullt ut så onyttigt som jag har.. Big tasty är ju väldigt gott när man är gravid :p haha

2011-03-20 | 17:11:37
Bloggadress: http://mammasophie.blogg.se/
Lina säger:

Haha:) Jag hittade skitcoola solbrillor på lindex eller kappahl, dem ska Aron lätt ha i sommar! :D

2011-03-20 | 19:48:52
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback