Mello kväll.

Ikväll har vi gjort de som många andra i sverige oxå har gjort kan jag tänka mej. Haft mello kväll me familjen. Och för en gångs skull kan jag nog säga att sverige faktiskt valde rätt låt som vann. :)

Vi lyckades iaf röja lite till här hemma innan.  När vi tröttna på de å behövde lite luft så tog vi på oss och tog en promenad bort till kvantum och handla lite. Noel blev super glad att få komma ut å åka lite vagn, tjöta å skratta hela vägen haha!
Sen blev de hem å käka lite mat, en av Noels favosar fick de bli, potatismos och falukorv.. men jag gillar de faktiskt oxå, speciellt hemma gjort potatismos, de e ju så gott.. pulvermos kommer inte innanför våran dörr hehe.

Runt 6 tiden begav vi oss upp till pappa å dom så Noel va en gnällis å rastlös å inget funka för att underhålla honom... men de blev bättre när vi kom till pappa så han kunde busa av sej där en stund :)
Va god mat som vanligt å sen intog vi soffläge allihopa och kollade melodifestivalen.  Noel va super lycklig som fick smaka på både chees balls å chips, riktigt glänste i ögonen av lycka haha! 
Framåt slutet så va de dock en halv gnällig Noel.. de gick lite i vågor, enda stunden gör glad för att sen övergå till gnäll igen... men förstår honom,  jobbigt å hålla sej vaken ända till 22 när de va många timmar sen man vila, men han klara de:) Å lyckades hålla honom vaken i bilen hela vägen hem!

Han hade redan pyjamas på sej så de blev bara in och borsta tänderna, vällingen hoppa vi över, han hade nog tillräckligt me gotte i magen haha ;)
Sen bums i säng där jag hann sjunga första raden av blinka lilla stjärna så sten sov ungen haha :) Såna nattningar gillar jag ;)

Dröjer nog inte allt för länge innan jag oxå går å lägger mej, ska bara varva ner lite i soffan först framför datorn ;) Sen lägger ja mej nog och kollar klart filmen som ja börja på igår men inte orkade kolla klart.


Ja man kan ju alltid ta me en stekpanna och en trä hund när man ska gå å handla :p

Ja vet inte vart Noel har fått de ifrån, men han e lite små rädd för våra trappor (vilket i och för sej bara är bra), men han vågar inte gå speciellt nära dom.. här står jag i trappan å ändå vågar inte Noel närma sej mer utan jag måste alltid gå tillbaka å hämta honom för han inte vågar gå närmare haha

 

Traskar runt lite på gården:)

Min fina färgglada pojke :)

 

Som vanligt så börja jag skriva detta inlägg för ett bra tag sen, men kom helt av mej då jag ladda ner en ny kul app till telefonen så fastna me de en bra stund hehe :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback