Att förstå men inte tala.

Sitter i soffan å halv glor wallander filmen... men såg ju inte den från början utan satt å irriterade mej på big brother en stund ist innan de haha..  Jag vet att man inte får klaga ifall man inte röstar själv.. men va fan fick tönt Sipan vara kvar för haha!

Har tryckt i mej massa Toffifee precis.. tyckte jag fick de då de e lite synd om mej.. skar av mej halva toppen av min tumme innan när vi laga mat.. fy fan! Har tejpat in den i plåster å vågar inte titta mer på den å knappt röra den heller! :P
Ändå skulle ja ge mej på att färga håret strax efter haha.. men de gick bra.. behöll handsken på när ja tvätta håret sen ;) Så blev att vi bara stannade hemma idag..

Men de va inte de jag skulle skriva om egentligen... Ne jag satt å tänkte här innan om hur förvånad jag blir varje gång Noel förstår de mesta jag säger... att kunna förstå så mycket men inte kunna säga de själv tycker jag är ganska så häftigt :)
Även om han har gjort de ganska länge nu blir jag ibland fortfarande förvånad :)
"Ge den till mamma" är något jag tycker e gör bra att han lärt sej.. hehe.. bra när han tar något som han inte får ha så säger man så, å då kommer han faktiskt med det.. även om han blir gör arg när man tar de sen haha.. tycker de ser så kul ut varje gång, att han lycktas få tag på något å sen ger han de till mej när ja frågar å så blir han sketa sur för han inte fick ha de.. varför ge de till mej överhuve taget då haha;)
Sen dom vanliga sakerna som Ska vi byta blöja, Ska vi gå och äta, Ska vi gå och leka, Ja då går han till toa, köket eller sitt rum i förväg :)
E kul när man går och blandar välling och när man börjar skaka den går han i förväg till sängen och väntar där, han äter alltid sin välling i min säng :) Ser så himla kul ut när han traskar iväg där :P
Ja det är kul att dom små liven förstår så mycket.. mycket mer än man tror många gånger :)
Nu kanske många tänker "men hallå han är 1 år de e klart han fattar vart men äter å byter blöja?!" Ja kanske de, men jag tycker fortfarande det är häftigt hehe :p

Nu ska jag nog gå och borsta tändera och krypa ner i sängen ist :)


Du å Jag ♥


Kommentarer
Elin / Mamma till My ♥ säger:

Ja, visst är det häftigt hur mycket de förstår fast de inte kan prata så mycket :)

2012-03-05 | 09:48:07
Bloggadress: http://mysansfamily.blogg.se/
Sara - Tripp, Trapp & Trullsan säger:

Ja de förstår verkligen såå mycket!

Junie fick en alldeles egen liten nalle i lördags, och hon sken upp som en sol.



Jag tror vi får hoppa över bibblan i morgon... ska inte säga 100, för om hon är feberfri och killarna är friska och kan gå till dagis så går vi gärna..

Men tvivlar på att alla är nöjda och glada..

Kramar!

2012-03-05 | 10:57:44
Bloggadress: http://glamina.blogg.se/
Anonym säger:

Jamen hallå... jag håller med dig!! SIPAN liksom... va faaaan!



Men jaja.. jag röstade ju inte heller så! :)

2012-03-05 | 17:40:12
Lina säger:

snyggingar där :)



Aron förstår också en hel del, det där med vällingen, så fort man börjar blanda så slänger han ut nappen och går mot vardagsrummet, haha, samma med tandborstning, då är han snabb på att ta ut nappen och gapa stort :) rediga pojkar vi har ! :)

2012-03-05 | 19:37:15
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Katarina o milo säger:

Eller hur är det häftigt!



Jag vet inte om det är så självklart.. hade någon frågat mig för några år sen vad en ettåring förstod så hade jag inte trott att de förstår såhär mycket. De är smarta de små liven!

2012-03-05 | 21:12:44
Bloggadress: http://blog.brimstedt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback