Tänder

Igår var vi ju hos tandläkaren me Noel :) Eller a de va ju inte direkt någon undersökning utan mer info för föräldrar:p  Men en litet titt i munnen gjordes så gott de gick...

Sen här hemma upptäckte jag att framtand nr 4 hade kommit ut oxå... så ja här tar dom ingen pause utan kommer allihopa på en gång... jag försökte få en bild i munnen på han å de va ju lättare sagt än gjort haha!!
Han låg ner och jag försökte killa honom så han hade hela munnen öppen.. men han bara skratta å försökte slå bort kameran.. men nån bild fick jag iaf så man kan se dom stora tänderna där inne oxå hehe  :p
Är de någon mer som har barn som fått sina såna stora tänder så här "tidigt"  ?  Eller är de bara jag som trott att dom skulle komma senare hehe :)

Här ser man att de e 4 små tänder där uppe och sen två där inne.. han har även två såna hörntänder där nere i käken oxå.

Och dom två fina framtänderna där nere :) Dom har nog snart vuxit klar :)

 

Nej nu ska jag fortsätta greja i köket.. maten står i ugnen och disken diskar sej tyvärr inte själv ;p Idag kör vi på potatis och korv gratäng :)  Alltså potatisgratäng me korv bitar i hehe.. slängde även i lite morötter :)

Noel ligger och tar sej sin vila för dagen... igår klara han ju sej utan den.. eller a han hade väl behövt den, men de hanns inte me ! Men nu sover han så gott så :)


Kommentarer
Mikaela - mamma till Viktor <3 säger:

Men stora killen med en massa tänder! Shit, vad han växer, och vad stor han börjar bli! Dock ser det inte så skönt ut när tänderna kommer upp / ner, förstår om de måste ha ont :(



Kramar

2012-01-19 | 22:28:09
Bloggadress: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
sanna säger:

Nej han är tidig. Dom ska komma vid 18 mån ca. Min har inte fått dom å han är 1 år. Min kompis dotter har snart fått alla å hon är också 1 år

2012-01-22 | 10:16:23
Tina - Minnas mamma säger:

Oj jävlar vad mycket tänder han har! :)

2012-01-22 | 18:57:29
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback