Tårtkalas!

De blev att greja i garderoben i Noels rum idag.. egentligen skulle jag vilja ha den full me kuddar å täcken så de blir ett sånt där litet mys rum.. men ne de kan vi nog glömma haha.. va alldeles för mycket saker som jag inte visste vart vi skulle göra av isf ! hehe
Men de blev mkt bättre ordning där inne nu än innan, alltid något !:)   I slutet tyckte inte Noel va alls kul å greja så blev en gnäll spik..  så vi gick å käka lite gröt ist å sen vid 11 halv 12 nånting så kröp vi ner ihop i sängen å somna i vakna inte förrän runt halv 2 :p

Då blev de lite lunch åså efter en stund å sen såg jag att Alex hade skrivit på msn att hon bjöd på tårta, hon fyller 25 idag, grattis igen gumman :) Så vi fixade ihop ett kort me lite scrapbooking grejer å fixade sen en tavla i photoshop som vi satte i en ram, man får fixa lite själv när man inte hinner springa iväg å köpa något, som tur va blev den uppskattad :)
Så de blev god fika å Noel lekte runt, å mest spännande va väl när de kom en stor vove oxå :)  Han får till såna små glädje tjut då :p

Vid 7 tiden va någon trött så då packa vi ihop oss och åkte hem och gjorde herren redo för sängen :)
Först välling, sen på med pyjamas och borsta tänderna, sätta oss i fotöljen i hans rum och läsa babblar boken + någon mer, sen får han krypa ner i sängen å ja går och kollar på tv ! Så ser våra läggnings rutiner ut just nu :) Funkar väldigt bra faktiskt.. ibland får jag gå in en gång och säga god natt igen, ge en puss å lägga han ner i sängen igen.  Å ja visst finns de kvällar då jag har fått gå in nån mer gång.. men oftast så slipper vi de :)
Senaste kvällarna har han varit trött vid tiderna som han brukade va innan, runt 7 halv 8 redan.. annars har han ju fått vara uppe tills klockan paserat 8.. men inte nu de senaste, tror de e för han har fått ta sin vila tidigare än vi brukar... har vilat redan vid lunch ist för vid 2 tiden.. å de har funkat, han har orkat hålla igång hela em iaf :)

Och ikväll fick jag känna i munnen, å självklart är de tandbajs vi har igen... nu kom 4;dje kind tanden upp :) Alla 4 hörn på tanden hade kommit igenom på den redan :)  De e typ bara på bajset man märker på Noel nu att han får tänder. Han brukar inte gnälla för de som tur är :)  Som me dom första tänderna, då var de ju både feber å snuva å små gnäll, men inte nu me dom stora tänderna, man tycker ju de borde va dom som gör ondast?

Nu blir de lite tv.. sen sängen :)  Får se va vi hittar på imon.. kanske blir farmor imon ist.. vi åkte ju på tårtkalas idag ist för dit :)


Kommentarer
Johanna, Mamma till Alva säger:

Hej Frida! Vad kul att du hittade in till mig och att du gjorde ett avtryck :) Känns skönt att veta att det finns fler ensamma mammor därute och din kille är ju inte så gammal han heller, men väldigt fin! Ska läsa ikapp din blogg så fort jag får tid :) Kram

2012-02-09 | 08:47:28
Bloggadress: http://johannakraus.blogg.se/
Lina säger:

Ja visst är det, haha, fjuttigt o föra över 1 kr + 36 för r´frakten typ :P .. men men :P jag har också råkat ut för sånt, sålde en klänning jag hade på arons dop för 1 kr, trodde den skulle stiga då jag köpte den för 300 kr och den va slut först... men men:P sånt som händer... tradera är bäst!! :D leka nästa vecka btw??

2012-02-09 | 14:53:26
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback