Dagis dag 5

Idag var de alltså dax att lämna själv en stund för första gången på dagis.  Men jag var med en stund i början, vi började klockan 9 idag oxå.  Men ist för den vanliga morgon grejen som vi gjorde förra veckan så har dom en annan grej på måndagar :) Då är de mini röris, lite gympa för små barn haha!:) 
Noel såg mest ut som ett frågetecken :p
Vi har ju fått ett papper om alla dagar i veckan hur deras mål och sånt ser ut och detta är just nu mellan nov-juni , å om måndagar står de så här ;
Tema motorik. Miniröris (cd-skiva med musik och rörelser från Friskis ooch svettis, utvecklat för förskolebarn) "Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin motorik, koordinationsförmåga och kroppsuppfattning" 7

Efter de vart de fruktstund, idag fanns de apelsin att välja på, en av Noels favoriter, banan är han inte lika förtjust i längre. Men han tugga i sej ganska så många apelsin bitar å va nog den som fick flest såna haha :) Dom sitter runt bordet å sen skickas en tallrik runt, å så får man ta en bit när man ätit upp den man tog :)

Sen var de dax för fri lek och strax efter halv 10 så fick jag vinka hejdå. Han va då i N;s famn och jag sa hej då och vinka , då blev de lite grinigt, men de va bara å fortsätta gå och jag kan erkänna att de brändes lite bakom mina ögonlock oxå. Men han blev nog inte allt för ledsen för jag hörde han inte sen när jag stod och tog på mej ute i kapprummet, och när jag sen gick så såg jag att han satt i N;s knä på golvet och lekte genom fönstret :)

Vid kvart i 11 kom jag tillbaka, då var dom ute.. dock hade han inte tyckt de va så skoj idag. Han som sucktade efter att få vara ute varenda dag förra veckan hehe.  Men ja nu är de ju kallt å man måste ha en jobbig overall på sej, inte så popis hos Noel. Å sen verkade han väldigt trött å näsan ran.  Men annars hade det gått hur bra som helst sa dom :)

Noel blir alltid små gnällig när han ser mej, men när jag inte är där så leker han på :) Men så fort jag klev in genom grinden så va han tvungen å  ställa sej å gråta en stund och slänga sej i min famn.
Men känns bra å veta att han känner sej trygg å har kul när jag inte är där oxå. Vi hoppas på sama sak imon:)


De va mkt roligare att vara ute förra veckan när man inte behövde lika mkt kläder å man inte va så snorig :)






Kommentarer
Mandy & River säger:

ja hejja hihi =)



Tror inte det var magsjuka då han inte spydde mer sen. peppar, peppar!!



Skönt att de flyter på på dagiset :) Ska du börja jobba nu snart ? :)

2012-04-02 | 21:41:19
Bloggadress: http://mandyyss.blogg.se/
Theodora säger:

Tänk så stor han blivit din fina kille! Herregud, är det vi eller dem som är gamla ;)?



Tack även för din fina kommentar på min blogg <3

2012-04-02 | 21:58:43
Bloggadress: http://theodoraaa.blogg.se/
Elin / Mamma till My ♥ säger:

Skönt ändå att det går så bra! :) Kommer ju gå bättre o bättre hela tiden! :)

2012-04-03 | 14:34:13
Bloggadress: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback