Snart sängen för mej me...

Ska nog snart gå och lägga mej i sängen oxå, Noel gjorde de precis, han har legat på mej här ute i soffan och sovit. Min lilla skrutt.. inte kul å se när han mår så dåligt :( Hoppas verkligen dom däringa tänderna kommer upp riktigt snabbt nu.. dom har ju iaf kommit igenom tandköttet båda två nu så de borde väl vara över snart då??

Vi har iaf pratat med 1177 ikväll.. funderade lite på hur många alvedon jag kunde ge honom då de står 4 på förpackningen vi har men dom vekar ju inte hjälpa honom så mkt... men eftersom han väger runt 9 kg så skulle jag ge honom 2 åt gången.. har ju bara gett han 1 varje gång... så får hoppas de tar lite bättre nu. Han fick två nu när jag flytta över honom till sängen då han vakna å va ledsen...

Och ang kommentaren från anonym (såklart, varför kan inte folk bara skriva sitt nam när dom ska påpeka saker) . . iaf så behöver man inte alls blanda flytande avledon me rum-sup.  Alvedon som alvedon. Och ja jag dubbelkollade även detta med sjukvårsupplysningen.  Enda skillnanden är att flytnade alvedon kan vara svårare att få i dom små. E ju självklart lättare att ge en sup i rumpan.
Så jag tänker inte börja krångla me flytnade alvedon när det är så enkelt med en sup.


Men ja nu blir de sängen snart för mej oxå, så hoppas jag vi får sova hela natten nu när vi höjde alvedon dosen.. skrutten låg på 39,5 grader nu innan han fick dom :(
Vi hoppas på en bättre dag imon :)


Men visst har han haft sina små korta goa stunder även idag... speciellt när mamma sätter på babblarna.. att de alltid funkar haha ;) Han blir lika glad varje gång :p

Alltid så glad att man självklart inte kan sitta still.. inte ens när man e sjuk ;)

 

Ps, Noel hälsar tack för alla krya på sej hälsningar.. vi får svara på kommentarer imon ist :)


Kommentarer
Angelica - Mamma till Moa säger:

Naaaw, hoppas han snart mår bra lillkillen.

Jag fick tips om att ta flytande Alvedon på tandköttet vid sprickningen, och de funkade skitbra. Men om dom har spruckit igenom ska de nog snart bli bra igen :) Jobbigt för dom små bara!

2011-09-12 | 06:43:34
Bloggadress: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
MANDY- Mamma till River! säger:

Ja jag också.. den är ju sååå fin!!! :D

2011-09-12 | 07:48:42
Bloggadress: http://mandyys.devote.se
Sara - Blivande 3 barnsmamma säger:

Lilla killen!



Ang alvedon så finns det väll ingen anledning att tvinga i honom flytande alvedon. På bebisar och små barn är det väll 1000 ggr bättre med en sup.



Mina får flytande nu. Men dom är ju stora. Har alltid gett dem suppar som små.



Kramar!

2011-09-12 | 09:28:14
Bloggadress: http://glamina.blogg.se/
Hanna säger:

Haha, Babblarna alltså, funkar alltid här med! Räddarna i nöden :) Hoppas att Noel blir piggare snart och att de jobbiga tänderna dyker upp!



Sv: Tack för din kommentar, och välkommen till min blogg! :)

2011-09-12 | 20:02:31
Bloggadress: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback