Tanddag !

Idag har Noel en sån där jobbig tanddag igen.. de gör nog väldigt ont i munnen på honom.. Han e glad när de inte gör ont men när de väl gör de så gallskriker vi me stora krokodil tårar.. :(
Det hände flera gånger när han va iväg me sin mormor .. å fortsatte även här hemma.. stackars liten, måste ju va jätte jobbigt för dom små =/

Iaf när dom kom hem så fick han sitta å mysa lite bara.. å sen kolla runt i sin nya lekhörna.. jag flytta ju om här inne i vardagsrummet medan han inte va hemma.. kan visa på bild sen :)
Blev iaf mkt bättre å mer lekyta till Noel å ja slipper sparka i hans leksaker varja gång ja lämnar rumet:p

Sen nu ikväll tog vi en promenad bort till apoteket och köpte flytande alvedon så jag tänkte att de kanske är bättre för tänderna då han får lite alvedon på tandköttet oxå..
Han fick iaf en dos nu när han fick pyjamas på sej...
Min lille kille är en riktig medicin älskar.. han gillade även denna medicinen precis som sin pencellin haha.. smaskade i sej sin sked me tjock sörja som smakade jordgubb ;) Hoppas de hjälper!

Han ville inte ens dricka upp sin välling nu ikväll å så brukar han göra när han har ont.. drack bara 60 ml =/
Oj nu kom tårarna igen så nu ska jag försöka stoppa ner knoddas i sängen å hoppas han somnar å får sova !


Dessa underbara ögon ♥


Kommentarer
Mia...Mamma till Lexie säger:

Åhåå.. varför ska dom behöva ha så himla ont. kan inte dom där jädrans tänderna inte bara sticka upp utan problem!! :(

2011-10-11 | 19:09:28
Bloggadress: http://miapiafias.blogg.se/
Sara - Blivande 3 barnsmamma i dagarna säger:

Stackars! Skönt att det går så bra med medicin. Min lilla W är lika dan. Inte kräsen alls =)

2011-10-11 | 20:33:24
Bloggadress: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback