Är man bra om man inte har den?

Har läst i många bloggar att de disskuteras fram och tillbaka de här med napp..
Ska ungen få ha napp eller inte?
Vet att jag själv även har pratat me andra mammor om det...

Och jag kan ju bara säga min åsikt att jag är så sjukt glad att Noel tog nappen utan problem. Och han får ha den så ofta som han vill. Han vill ha den när han är ledsen, trött eller ska sova. Å de är klart han får de.
Jag själv tycker det är urlöjligt när vissa människor ska typ skryta om att deras ungar inte tar nappen som att dom är gör duktiga då haha!
Och att de är så himmla skönt för dom att dom slipper lära ungen att vänja sej av med nappen sen..
Men hallå de klarar väl alla, för inte har jag sett någon 10 åring skutta omkring me napp i munen direkt?

Dessutom har jag läst att dom har kommit fram till att nappen minskar spädbarnsdöd.
Vill man inte att ens barn ska ha napp då? Hade inte Noel velat ha den så hade jag försökt lära honom att ha den ändå.

Jag talar ju bara för mej själv i detta inlägget, sen får ju alla föräldrar göra som dom vill. Men jag ser bara nappen som en bra grej och ger en bra tröst till Noel!!

Hur är det med er?
Har erat barn napp ?
Om inte - Vill den inte ha den eller "får" den inte ha den för er?



Kommentarer
Jessica -The Truth And Other Disasters säger:

(sv) Haha jag har sett att det står divan när man ska köpa soffa men aldrig hört någon säga det. Iofs så har jag typ bara hört mig själv och min mamma säga scheslong, brukar inte prata så mycket soffor :P



Jag tycker som du med nappen, jätteskönt om barnet kan ta nappen ju :)

2011-05-06 | 10:38:13
Bloggadress: http://jayde.blogg.se/
Lina säger:

Aron har napp när han sitter i babyskyddet eller sover i vagnen, vi försöker ju än som sagt för det är en bra tröst och han suger ju intensivt när han väl har den! Jag vill gärna att han ska ta nappen mer:-) Som du säger ingen 10-åring skuttar väl runt med napp, tror inte det är så svårt att avvänja sen...=)

2011-05-06 | 11:09:19
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Sandra - Mamma till Benjamin säger:

Hihi när jag skrev om napp fick jag en del väldigt spydiga anonyma kommentarer! Vill barnet ha napp ska den självklart få det, Jag personligen ville ju helst undvika napp men när jag slutade amma försökte jag få Benjamin att använda napp och då fick han använda den hur mycket han ville men sen ville han inte alls ta den och jag försökte få honom att ta den men han blev bara arg och ledsen så jag orkade inte bråka med honom mer och jag är rätt "glad" att han inte tar napp men skulle han vilja ha napp så är det klart han skulle få ta den. Men han suger inte på tummen eller fingrarna heller så han har väl kanske inte så stort tuttbehov och skulle det visa sig att han vill ha napp längre fram så är det klart han får det! Sen tycker inte jag att varken jag eller Benjamin är "duktiga" som inte använder napp det är ju egentligen ett behov dom har och vill dom ha nappen så är det ju klart dom ska få det! Det är min åsikt :D

2011-05-06 | 11:29:56
Bloggadress: http://snartenliten.blogg.se/
Rosanna säger:

Min Gabriel tog nappen när vi kom hem från BB korta stunder. Han vill mest ha den när han ska sova för natten å när han ligger i vagnen, annars vill han inte ta den när han är ledsen tex..då är de amma som gäller;närheten

2011-05-07 | 00:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback