Samvetet.

Det är ju självklart väldigt många som vill att jag och Noel ska komma och hälsa på dom.  . vi är bortbjudna varje dag ifall vi vill. . men vi (jag) ska hitta orken och lust att packa in oss i bilen oxå, sånt jäkla meck ju me alla kläder å saker som ska me å sen släppa ner den tunga bilstolen å grejer.. tycker de e göör jobbigt ! haha

Och även om jag har en son som sover hela nätterna och jag skulle kunna göra det oxå ifall jag vill, så blir de ju inte alltid att ja lägger mej speciellt tidigt, kvällen/natten är ju min enda egentid här hemma typ, ifall man bortser från dom korta powernaparna han har på dagen.. han sover ju inte alls lika länge på dagen längre som innan. Så ja de e inte alltid de blir många timmars sömn varje natt för mej.
Så då finns inte alltid orken till att åka iväg och inte heller lusten. Men ibland får jag då dåligt samvete för jag säger att vi kommer nån dag å sen blir de lixom inte riktigt så.
Men då får ju faktiskt folk ta och tänka på att jag är ensamstående mamma och har inte den egentiden som alla andra har, jag har ingen som kommer hem och "löser av mej" på eftermiddagarna.  Jag är med Noel dygnet runt, och det är absolut inget jag klagar på. Vi har valt att ha de så här nu och det funkar ju.
Men som sagt så tar de mer på energin så klart att vara ensam och då orkar man inte alltid ge sej iväg, utan då prioriterar jag hellre andra saker som exempel ta en längre promenad me Noel ifall de är gott väder!
För orken finns oftast inte till för att båda åka iväg och sen hem och ut å gå. Och eftersom Noel älskar att få åka och sova i sin vagn så väljer jag ju de först!
Men som jag brukar säga, våran dörr står alltid öppen och folk är välkommna hit när dom vill när vi är hemma. För ja de är faktiskt enklare för folk att ta sej hitt ist för att jag ska släppa ut Noel överallt.
Speciellt då jag faktiskt har fått in sovrutiner på han redan vid 1 månads ålder, även om folk säger å skriver att man inte kan ha rutiner för en sån liten. Men jag tycker inte att de är nån direkt slump att Noel somnar mellan 8-10 varje kväll och vaknar samma tid på morgonen varje dag och har gjort de sen en månad tillbaka ?!  Okej att dom kan förändras sen.. men jag ser de fortfarande som en rutin ?
Och då vill jag gärna vara hemma vid den tiden då han blir ganska så grinig ifall han inte får lägga sej vid den tiden han är van vid.

Så ja alla våra vänner. . ni är mer än välkomna hem till oss , för vi orkar tyvärr inte åka till er så ofta som innan ;)  Noel kräver mer ju äldre han blir och det är min ork som försvinner. Och prio ett är så klart Noel, så ja han får all min energi så får ni ta resten som finns kvar. :P

Vi älskar er alla ♥

Kommentarer
Liza - Mamma till Joline säger:

Jo nog är man trött som Mamma. Jag som ammar mest hela nätterna går som en zoombie i princip hela dagarna :)

2011-03-29 | 08:44:30
Bloggadress: http://lizagood.blogg.se/
jonna säger:

Jag tycker också det är lättare att folk kommer hit, men samtidigt så är det skönt att komma iväg.



Förstår att du gärna vill vara hemma när han ska sova, men ett tips är att vänja honom vid att somna borta med. Det är inte roligt när man måste åka hem sen, för att ens barn bara vill sova hemma. Du förstår säkert vad jag menar :)



Joel powernappar också bara på dagen, egentid får man inte så mkt.



Vad sägs om en promenad snart? Vore kul med lite mammaprat :)

2011-03-29 | 21:32:34
Bloggadress: http://jonnaterese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback