Ibland får man...

De är ingen som vill läsa en "skrytmåns blogg" men ibland får man faktiskt skryta lite om sina barn ifall man tycker dom är duktiga ;) höhö.
Noel har fått beröm ända sen han föddes att han e väldigt stark i nacken.  På bb kunde han lyfta huvet ifrån min kropp ifall han låg på mig..
Och sen här hemma tog de inte låg tid innan han kunde lyfta huvet ifall han låg på magen när jag väl börja lägga han så, när han va en månad så va han stadig när han lyfte upp huvet på golvet.
När han ligger i sängen nu så ligger han gärna å tjötar en stund me huvet i "luften" och orkar hålla kvar den i den ställningen ett bra tag.
Om man bär på honom behöver man inte hålla honom i nacken längre utan  ja bär han bara under rumpan och har gjort det ett bra tag :)
De är hans nacke han får beröm på av sin bvc tant varje gång. Och ofta av folk vi inte känner. Va två stycken gulliga tanter på ullared som berömde han igår när ja gick å bar på honom, dom tyckte han såg stark ut i sin lilla kropp för att vara så liten:) Han e väldigt bra på att flörta me tanter ;) haha

Så ja de är de min lille kille är extra duktig på :)
Och ni som tycker att ja skrivit detta inlägg för att skryta, ja ni kan hålla eran avundsjuka för er själva.
De e klart man vill berätta ifall ens barn är extra duktigt på något :)

Noel ca 1 månad :)

 

Noel idag 6 veckor + 6 dagar :)



Jag och min lilla apa 15/3


Kommentarer
Lina säger:

han är ju jätteduktig lilla fisen, haha:) Skrytmåns! Nedå.. ibland får man skryta, finns dem som inte gör annat än skriver va deras barn har lärt sig och kan, typ som mammagruppen i solsidan, hahaha;P

Aron kan lyfta nacken ganska så bra, man behöver dock fortfarande va försiktig när man bär han då han inte är så stadig än ;) Har ju o göra med min rädsla om att ha han på mage men nu har min bvctant tvingat mig att lägga han på mage ibland :D

2011-03-17 | 16:52:28
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Jessica -The Truth And Other Disasters säger:

(sv) Jaa det är så kul att se hur de utvecklas :) Hur gammal är Noel nu? Liv är 4 månader + några dagar :)



Liv har också alltid varit jättestark i nacken, tror att hon övade inne i magen :P brukade tycka att det kändes som att hon låg och head bangade haha. Hon låg väldigt långt ner i magen så det kändes jättekonstigt :P



Jag tycker att man ska skryta som mamma, vad vore man för mamma om man INTE skröt om sitt barn? :) Barn är ju bäst :)

2011-03-17 | 19:52:42
Bloggadress: http://jayde.blogg.se/
Killmamman säger:

klart man får skryta över såna framsteg :)

2011-03-17 | 20:02:53
Bloggadress: http://killmamman.wordpress.com/
Caroline säger:

Klart att du ska få skryta! :) Jag kan skryta tillbaka och säga att min Viggo varit likadan, jätte stark i nacken och benen direkt från födseln. Haha, nu låter det som om att det vore en tävling... nej givetvis inte men man är ju stolt mamma och jag tycker vi får skryta upp våra underbara bebbar! :)

2011-03-17 | 20:35:39
Bloggadress: http://carolineprim.blogg.se/
i min lilla lilla värld säger:

S¨å klart du får skryta och du SKA göra det

2011-03-17 | 20:44:37
Bloggadress: http://saratilling.se
Ida & Jouline♥ säger:

Så himla fin.

Man får skryta skryt på =D

Hihi kallar du din prins också för apa.

På vissa kort är JOuline jätte lik en liten apa fast en söt apa hahaha.

2011-03-17 | 20:50:50
Bloggadress: http://alexandraida.blogg.se/
ida - mamma till elliot 30/1 2011 säger:

Ja precis! Och för att inte glömma - Vi mammor har ett 24/7 jobb så att gå ut och roa sig en kväll är vi mer än värda.



Jaa, det kan du garanterat göra :) Oj, ja frågan är ju hur mycket man kan dricka .. Jag vill absolut inte bli full utan bara dricka, bli lite lullig och ha kul! :)

2011-03-17 | 22:40:56
Bloggadress: http://lillidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback