Tråkigt när man läser om hur fel det kan vara.

OBS; varning för långt inlägg hehe :)

Några ämnen som man kan läsa om mycket i bloggvärlden bland mammor har jag funderat på och känner oftast inte igen mej i några av dom.

1. Dåliga bcv och läkare.
Dom barnmorskorna jag hade upp på mitt bb vart helt underbara, hjälpte mej att få igång amingen när Noel inte ville äta, hjälpte verkligen till ist för att komentera spydigt eller ryka å dra i min tutte, funka de inte när dom va där sa dom snällt att dom kommer tillbaka om en stund och provar igen och ser ifall Noel vart mer intresserad då.
Att jag ringde typ 100 gånger på den där klockan för att fråga saker, få alvedon m.m, va dom alltid lika trevliga även ifall de inte vart länge sen dom vart där inne.
Kom alltid in och sa till när de va mat ifall jag inte befann mej i allrummet, va jag inte hungrig så spara dom min mat så jag kunde äta sen.
Min personal va så trevlig att jag stanna på bb utan egentligen anledning, jag hade ju inga problem efter min förlossning mer än att jag inte kunde göra nr 2 , de va de jag helst ville få igång innan jag åkte hem för de gjorde ont.

Sen min bvc-tant som jag har på bvc nu hade vi inte kunnat få en bättre! Hon e helt underbar!!! Ur trevlig när man e där, hon har verkligen inställningen att de finns inga dumma frågor! Så man kan verkligen fråga henne vad som helst utan att känna sej dum. Hon busar alltid me Noel å får honom alltid å skratta innan hon ska börja vägning å sånt så han känner sej trygg me henne.
Har till och me fått hennes mobil nr för å kunna nå henne ifall hon inte är på jobbet om de skulle vara något.


2. Glider ifrån sina vänner
Inte heller något ämne jag känner mej inblandad i. Jag var väldigt nära mina vänner innan min graviditet, men kan säga att ja kom dom ännu närmare under och efter Noel fötts. Jag träffar dom oftare nu och vi umgås på ett helt annat plan. Jag älskar dom något otroligt mycket å jag känner verkligen att jag får lika mycket kärlek tillbaka! Jag har till och med fått en lite bättre kontakt med vänner som jag inte umgåtts me på ett tag, som hörde av sej och var väldig engagerade och ville träffa Noel å kom me presenter åså till honom.
Jag älskar dom så mycket att ja kan börja grina över de ibland haha! Den kärlek dom ger till mej, ger dom även till Noel, och de betyder sååå mycket för mej!


3. Inte har några andra mammor att umgås med.
Det är faktiskt inte så jätte många av mina närmaste vänner som har barn, det är Noels gudmor Marie som va först ut i vårat "gäng" hon har ju Filippa som e 3 år, sen va de ja som fick Noel nu och sen nu i dec ska Sandra få :D Men däremot har jag hittat väldigt många mammor på vägen, både när jag va gravid men oxå efter Noel kom:)  En tjej som jag e väldig glad att jag fick kontakt med är Lina (me sonen Aron), vi klicka direkt när vi träffades :) Och e ju kul då de inte ens skiljer en vecka på Noel och Aron !
Sen träffa jag väldigt många fina tjejer i min mamam grupp som jag har kontakt med fortfarande, dock har vi inte setts så mycket nu under sommaren då jag har jobbat å dom flesta vart iväg på semester, men vi har ändå hållt kontakten på facebook åså :)
Sen är ju Noel inte själv om att bara en 2011 bebis i släkten, min farrbror å hans tjej som e lika gamla som mej fick ju sin dotter 14 feb, så e ju inte långt emellan Noel och henne heller: )
Så de känns skönt att jag har ganska många andra mammor runt om mej som man kan ventilera tankar och bebis prat med, som bajs blöjor och bebis mat utan att den andra personen inte har något intresse för de!:)


Ibland kan jag nästan känna att jag försöker förfina mitt liv här i bloggen, men nej, jag har väl de bara väldigt bra med att ha fått underbar personal runt Noel, vänner som faktiskt är riktiga vänner, och turen å få en bra mamma grupp å fått många mamma kompisar :)
Sen en son som nästan alltid sen han kom sovit hela nätterna, aldrig vart sjuk, äter som han ska och aldrig haft några såna där stora problem som man måste ringa bvc eller sjukan heller nåt sånt, jag är tacksam!!
Men sen är de klart att de finns saker som inte är rosa moln heller, alla har svarta moln i sitt liv oxå.
Det är tufft att vara ensamstående mamma, men absolut inte lika tufft som jag trodde det skulle vara ! Jag och Noel klarar oss toppen, och sen har ju jag och S en väldigt bra kontakt och kan prata om de mesta och han hjälper till väldigt mycket och har Noel hos sej så ofta han kan.
Men som sagt, de e väl som när de gäller allt annat i livet, vissa dagar är tuffare än andra och vissa dagar känns nästan för bra !

Sen om folk tror att detta va någt slags "skryt" inlägg eller nåt så är de ju inte så, jag kan inte ljuga bara för jag ville ta upp samma ämnen som cirkulerar runt i alla andra bloggar,  ja kan inte skriva att min bvc tant är en satkärring, att mina vänner e svikare eller att de inte finns några goa mammor å umgås med, även om de verkar vara sån som folk vill läsa om , för de hade bara vart en stor fet lögn!



Jag är mycket tacksam över allt jag har i mitt liv, även om inte alls ser ut som jag vill. De gäller och rikta in sej på dom positiva sakerna man har och lägga lite mindre tid på dom negativa !

Kommentarer
Sofie säger:

Jag brukar inte ta så hemskt mycket mer än vad de kostar att tillverka.... Är det något särskilt du tänker på....? det mesta ligger mellan 100 och 200... någon sak kan vara dyrare men då beror det på att materialet är dyrare.... Tänkte du på något särskilt smycke?

2011-07-29 | 11:48:09
Bloggadress: http://ibilderochord.blogg.se/
Sofie säger:

Ska precis beställa några sådana hängen. Kul att du gillar det =) Ja. Det är bara att säga till sen när du bestämt dig.... Nu ska jag läsa ditt långa inlägg =)

2011-07-29 | 12:27:02
Bloggadress: http://ibilderochord.blogg.se/
Lina säger:

bra inlägg :D kram på er!

2011-07-29 | 16:38:10
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Ida & Jouline säger:

Vad härligt att läsa =)

Det gör oss glada.

Kram

2011-07-29 | 18:21:37
Bloggadress: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback