Noel me den lilla namnsdagen ?

Jag vet faktiskt inte riktigt hur vi kom fram till namnet Noel.. jag började nog kalla min mage Noel lite i smyg redan innan jag var 100 på att det var en pojke. Sen var de en av namnen jag och S kom överens om båda två:)
Och när han väl tittade ut så var de lixom bara en liten Noel !

Min son har ingen "riktig namnsdag" han finns lixom inte med i almnackorna.. men söker man på internet så kan de komma upp att han har namnsdag idag.  Så ett litet grattis till honom iaf ♥
Tur han har två namn till så han slipper bli sur över de om några år;)

Noels namnsdag

Noel har namnsdag 13 juli

Andra som har namnsdag då:

Joel, Jorun, Judit

Namnet Noel kommer från latinet och betyder "födelse" och syftar på Kristi födelse.
Noel betyder Jul på franska

Populäritet idag: Ökar
Placering på namntoppen 2010: 39
Antal män med namnet i Sverige: 3552
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 39

 Västra Götalandslän 728


Hur kom ni fram till namnet på erat barn ? :)


Kommentarer
i min lilla lilla värld säger:

Det är ju konstigt att så många går igenom samma sak, men inte pratar om det. Många har hört av sig och tackat för att jag vågat skriva om det. Det har tom hjälpt vissa att våga söka hjälp. Ska det verkligen vara så?



Förstår inte hur du menar med inlägget jag länkade??

2011-07-13 | 12:26:44
Bloggadress: http://saratilling.se
Maria säger:

Jo bärsjal har jag också funderat på :)

2011-07-13 | 13:12:10
Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback