Folk påpekar så dumt .

Något jag har märkt av ibland är att folk typ ska försöka "skrämma" en på ett lustigt sätt när man är gravid.

Ex så får man absolut inte säga att man är trött nu för då kan man få en kommentar som; a men vänta du bara.
Eller om man hör ett barn skrika så får man höra; a de e så dom låter.

Du kommer inte ha nån fritid, du kommer inte få sova, dom bajsar dom skriker !

Eh hallå STOP!!  Jag är inte dum i huvet bara för jag är gravid. Och då undrar jag varför folk säger så? De e ju ingen som har tvingat mej till detta? Jag valde ju detta själv.
De är som folk tror att vi gravida inte vet något alls om barn ? haha..
Jag stör mej något frukstanvärt på såna som har barn och ska påpeka visa saker för mej. Hur kan dom ens tro att dom vet bättre än mej bara för jag inte har fått barn än ? Dom talar ju självklart i erfarenhet av sina barn, men vem säger att mitt barn kommer göra så då?
De e inte så att jag är helt borta när de gäller barn. jag är uppväxt med 5 små syskon, jag är uppväxt me bajsblöjor, skrik å välling.  A ja vet att det inte är samma sak som att ha egna barn.

MEN jag vet att barn skriker, bajsar å kräver mycket uppmärksamhet. Men varför pratar folk me barn i såna negativa meningar när de gäller sånt? 
Jag valde detta själv, jag vet att de kommer bli många sömnlösa nätter å mycket mer.

Så såna meningar som ; Vänta du bara !  De tycker jag bara är urlöjligt !
De är ett ämne som kan få mina gravidhormoner att koka över totalt ! haha


Kommentarer
Hanna säger:

Du kommer bli en underbar mamma!

Och om du behöver en dag ledigt när han är äldre så får du mer än gärna ringa mig! hihi (a)

puss<3

2011-01-21 | 21:51:12
Bloggadress: http://hhannaalmgren.blogg.se/
Helena säger:

Jag förstår precis vad du menar! Otroligt irriterande...

Samma sak när man råkar säga att något är jobbigt när man bara kommit halvvägs. "Vänta bara, det blir värre!" Tack för den lixom! ;)

2011-01-22 | 08:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback