Mat klocka?

Ibland kan jag komma på mej själv om att jag inte har käkat..  borde egentligen va vrål hungrig men på något sätt så tänker min kropp bort de för jag har så mycket annat å tänka på.
Är först nu på kvällen när Noel har somnat och jag sätter mej ner och tar de lugnt som jag kan känna av en viss hunger å kommer på att jag inte käkat..
Och de va precis de jag kom på nu,  idag har ja druckit ett glas cola å käkat en riskaka å sen druckit lite vatten.. mhm bra där! NOT !
Och tror ni jag laga nån mat igår kväll när jag skrev de.. nej! Jag orkade inte och gick å drack ett glas mjölk ist innan jag gick å la mej! :S
vissa dagar undrar jag hur jag orkar alltså...  måste verkligen bli bättre på de där me maten, försöka ta mej tid och börja prioritera de när jag har lite tid över när Noel sover eller tycker de är ok att leka själv en stund!
Borde skaffa mej en mat klocka me alarm eller nåt !! haha

Så nu mot köket för att fixa något å käka! :)
Tipsa mej gärna me snabba å enkla recept om ni har några, men just nu får dom inte innehålla potatis, pasta eller ris! :P


Kommentarer
Liza - Mamma till Joline säger:

ja vi har också tagit slut på 2:orna så nu är de bara storlek 3 som inhandlas. Hur gick de till? hehe ...



Jag är också mästare på att glömma att äta !

2011-04-17 | 21:44:54
Bloggadress: http://lizagood.blogg.se/
Johanna säger:

Mat är viktigt.. spec om du vill gå ner i vikt!

Jag har 3 barn men hinner ändå laga mat o äta ;)

2011-04-17 | 21:45:17
Lina säger:

Ät kvinna! Haha, ja våra barn är så rediga så:) Höhö... dem kan ju allt precis som Lotta på bråkmakargatan:D

2011-04-17 | 22:22:07
Bloggadress: http://miralina.blogg.se/
Jessica -The Truth And Other Disasters säger:

Kör du LCHF? :) Kycklingsallad med avocado eller fetaost är ju sjukt gott :) Då behöver man inte tillaga så mycket heller, bara skära lite grönsaker och steka kyckling (eller slänga in i ugnen). Om man inte köper färdiggrillad då :) Jag brukar hälla på lite olivolja och lite kryddsalt och ibland basilika eller något man är sugen på så blir det lite roligare :) Eller kanske blanda ner lite pesto. Både gott och enkelt tycker jag :)



Ugnsrostad broccoli är ju gott också och tillagar sig själv, bara att slänga in på en plåt :P Så kan man väl ha lite vad som helst till :P



Eller kanske tacoköttfärs med grönsaker och guacamole. Kan ju också gå rätt snabbt :)



Har egentligen inga bra tips eftersom jag gör pasta, ris eller potatis till allt :P Men kunde inte låta bli att försöka komma på något ändå eftersom jag är väldans förtjust i att laga mat haha. Blev detta århundradets längsta kommentar?

2011-04-17 | 22:54:30
Bloggadress: http://jayde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback