Alla dessa listor ;P

Snodde en lista ifrån min kära milf vän Lina ;)
Undra hur många såna här man gör? haha.. men de e faktiskt lite små kul :P

GRAVIDTET/FÖRLOSSNING/BABY

Vad heter ditt barn?

Noel Thomas Almgren .  (vi funderar på att ha med simon oxå, men inte riktigt bestämt än)

När var du beräknad att föda?
24/1-2011

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
28/1-2011.

Hur stor var barnet vid födseln?
3500 gram 49 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?

Från första känningen 6 tim och 40 min. 
Tog du någon smärtlindring?
Ett bad och lustgas.  Hade det inte gått så fort hade ja önskat en eda.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Nej

Tog ni reda på könet?
Japp. Jag är en alldeles för nyfiken person, så S gick med på de oxå :)

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Började prata om Noel i somras, å sen i vintras så blev de att vi kallade magen för Noel och ut kom oxå en Noel ;)

Hade du en svår graviditet:
Ne inte direkt, hade fruktansvärd halsbränna som börja vid v.25 å blev bara värra å värre. Och sen foglossning från v. 35 ungefär.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?

Ja, jag är inte avskräckt att föda igen iaf. Men inget jag funderar på just nu.

Har du fått några bristningar?

Fick några på varje höft.

Var du nervös inför förlossningen?
Nej inte direkt, jag tänkte inte så mycket på de. Kunde lixom "glöma" av ibland att ja va gravid :P

Hade du några cravings?
Oboy och kall mat som ex sallad å frukt.  Fick craving efter plopp när ja amma sen;P

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Chokad !

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Mellan 2-3 veckor

Hur mycket gick du upp i vikt?
Mellan 8-10 kg

Hur länge ammade du?
Till han va ca 1 mån, sen börja jag pumpa men nu sen ca 1 vecka tillbaka får han bara ersättning och de funkar mycket bättre för oss båda.

Vem är barnet mest lik?

Sin pappa :)

Vad är det bästa med att ha barn?

Allt nästan.. all kärlek man känner.. man växer verkligen som person :)

Vad är det sämsta med att ha barn?
Oron man känner för sitt barn.

Är ditt barn döpt?
Nej inte än.. men dopet kommer vara den 11/6 :)

Hur gammal är barnet nu?

2 mån och 8 dagar :)

Kommentarer
♥ Elin - Mamma till My ♥ säger:

Superkul med listor :D Så jag snodde denna av dig :D hihi.

2011-04-06 | 10:20:06
Bloggadress: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Mia...numera mamma till en liten prinsessa! säger:

Visste inte att du inte var ihop med pappan...men nu vet jag! :) Ni verkar ju få det att funka väldigt bra ändå!



Jag hann inte heller med någon smärtlindring då allt gick så fort...och såhär i efterhand så får man vara stolt över det!! :)



Kram

2011-04-06 | 13:49:39
Bloggadress: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback