Bebis namn!?

Något man funderar väldigt mycket på tycker jag iaf är bebis namn, vad ska den lille heta?
Det är ju inte direkt bara att välja något, det är ju ändå en människa som ska heta det för resten av sitt liv!
Sen gäller det ju att båda tycker om det, både S och jag, en av dom svåraste bitarna tycker jag haha!
Det finns ju så många namn som man förknippar med andra personer, och det är ju inge vidare kul. Namnet ska ju vara speciellt för just denna lilla person.

För flera år sedan så trodde jag att jag hade mina bebis namn klara.. men icke då, dom passade inte alls lika bra i dagens läge tycker jag..

Men har lagt namn funderat lite halvt som halvt på hyllan just nu, i  nov får vi ju reda på om det är en tjej eller kille.. då kan man ju iaf stryka en av namn listorna och de kanske blir något enklare ! :)
För ja, mina namn listor har jag redan, har nog ca 10 namn på varje lista så i någon av dom listorna så finns nog Minis namn  :)
Tyvärr kommer jag vara så tråkig att jag kommer inte dela med mej av min namn lista förräns bebis har kommit ut eller förräns vi har bestämt namnet på den lille :)
Jag vill inte ha några såna där tankar som "De namnet har dom ju inte kommit på själva"  "Typiskt de där var ju vårat namn"  Eller att någon sitter och har jätte svårt att komma på namn och helt plötsligt tar de namnet jag tänkte döpa mitt barn till.. tycker sånt är så tråkigt... namn är något jag tycker man själv måste tänkte ut, annars blir det ju inte speciellt : )
Hoppas ni förstår och inte tar detta på fel sätt :)

Nej fy nu måste jag springa till toan känns de som.. någon som sparkar på min stackars blåsa just nu och gudars va ont det gör!!!!
Oftast brukar han vända på sej när ja ställer mej upp å vaggar iväg en stund.. haha... men alltid varenda kväll så är de en stund som han måste använda blåsan som någon slags boxningssäck tills han tycker det är roligare och sparka någon annanstans en stund ;) 


 

Kommentarer
Lollo säger:

Fin du gjort bloggen <3

2010-10-08 | 09:14:44
Bloggadress: http://lollotheoneandonly.blogspot.com/
MALIN - Längtar efter min prinsessa! säger:

Kan vara svårt det där med namn. Vi har många disskussioner här hemma så det underlättade väldigt mycket när vi fick veta att det var en tjej. Då kunde vi ju sortera bort hälften av namnen direkt :) Av en ren slump hittade vi ett namn som vi nu båda älskar och har fäst oss vid! Men vi gör som ni och håller oss för det själva. Eller vi har berättat för nära och kära men håller det utanför cybervärlden tills hon kommit!

2010-10-08 | 15:45:13
Bloggadress: http://malinkarlstrand.blogg.se/
MALIN - Längtar efter min prinsessa! säger:

Vad spännande! Är det RUL du ska göra då eller har ni bokat in er på ett extra? Hoppas lill*n vill visa er då :)



Ja, det är svårt att förstå ibland hur liten hon faktiskt kommer vara när hon kommer. Blir liksom pirrig i magen när jag tänker på det!

2010-10-08 | 22:05:10
Bloggadress: http://malinkarlstrand.blogg.se/
jennie säger:

Vet du om det blir en pojke eller flicka? Finns så många namn att välja mellan..

2010-10-09 | 19:02:27
Bloggadress: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback