Välkommen V.32

Barnet:

Underhudsfettet fortsätter utvecklas

Barnet övar på sin andning, och bröstet rör sig in och ut. Det kissar och dricker runt en liter fostervatten varje dygn.

Underhudsfettet fortsätter utvecklas. Barnet ökar 2 kilo under de närmaste åtta veckorna, och ansikte och kinder blir rundare.

Om du väntar en pojke är testiklarna nu redo att vandra ned i ljumskarna.

Mamman:

Foglossning

Nu har du börjat få en riktigt stor mage! Du behöver vila, nyttig mat och massor av vätska för att må bra.

Lider du av smärtor i rygg, höfter och ljumskar? Ligament och muskler blir slappare så att livmoderhalsen och vaginan ska kunna utvidga sig lättare. Det här kallas bäckenuppluckring eller foglossning och kan skilja sig mycket från en kvinna till en annan. Vissa kvinnor får ont tidigt och kan ha problem genom hela graviditeten, medan andra bara känner hur ljumskarna drar och känner sig lite stela.

 

Fakta; libero.se

 

Egna anteckningar; Har just nu kommit in i en lite klagande period haha. Då jag haft en väldigt lätt å skön graviditet än så länge så är jag inte speciellt van vid att de gör ont å grejer! Men nu minsan så har ja nog drabats av de många har haft problem med, nämligen dom härliga foglossningarna. Dom är inte så jätte farliga ännu, men ont gör de emellan åt. Men eftersom jag är så envis som jag är så fortsätter jag bara gå på jobbet å låsas som ingenting haha!

Men det som är värst just nu, de e fan ryggen. Gud så trött den är just nu, å värst är väl efter en hel dag på jobbet. Ofta när de e ca 4 timmar kvar att jobba så har ja gör ont å sitter å vrider å grejar på mej jätte mycket för att minska smärtan.

Sen har ja väldiga problem när jag ska sova, då har jag verkligen ont !!! Att byta sida är ett rent helvete och en smärta som heter duga igenom hela kroppen!

 

Magen :)

 

 

 

 

 


Kommentarer
Tina 21 år - gravid vecka 29 säger:

Grattis till ny vecka!

2010-11-24 | 07:13:36
Bloggadress: http://hejtina.blogg.se/
Elin - gravid v.33 säger:

Grattis till vecka 32 =)

2010-11-24 | 07:36:41
Bloggadress: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Tess säger:

Näee, det är sant!

Men jag är skraj för att jag blir av med för mycket vikt sen bara eftersom allt sitter på magen.. Fast igår sa Björn att jag hade fått en rumpa stor som en ladugårdsvägg..så snällt..så lite på rumpan har det väl satt sig kanske också..men det gör inget, vinter i antågande..behöver värma stussen ;)



Min rygg dödar mig också, kvällarna och nätterna är värst. Tror att det kommer försvinna puts väck som magi sen när bebben är ute..drömma kan man ju! ;)

2010-11-24 | 07:48:56
Bloggadress: http://kakaombord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback