Gravid lista.

Snodde en lista ifrån http://snartenliten.blogg.se/ :P


- När fick du reda på att du var gravid?

Slutet av maj.


-Hur reagerade du?

Chokad.


- Var bebisen planerad?

Nej..

-Tänkte du någonsin på abort?

Tanken fanns där..

- Hur reagerade pappan till barnet?

Väldigt chokad.


-Hur gammal kommer du att vara när du föder?
24 inne på mitt 25 år :p


-Har du förändras sen du blev gravid?

De har jag nog. Har blivit lugnare i mig själv och hittat en ny livsstil som jag trivs med.


-Kroppsmässigt?

Ja de gör väl alla? Magen växer och tyvärr tuttarna oxå.. Men de e nog det enda än så länge, iaf som man lägger märke till.. sen har man säkert svulnad lite här å där som man inte tänker på än ;p


-Vad är det bästa med att vara gravid?

Att få känna sitt barn där inne :) Mysigt !  Sen all god mat man får äta utan dåligt samvete ;) hahaha


- Och det sämsta?

Tröttheten och nu har även den onda ryggen kommit.

- Är du rädd för en kommande förlossning?

Har inte tänkt på det så mycket, lyckats förtränga det. Men ibland kommer väl tanken och det är en del rädsla i det. Men som sagt, nästan alla kvinnor gör ju det nån gång, så då borde väl jag me klara de? :)

-Vet du vad ditt barn har för kön?

En liten pojke.  Kände det på mej redan innan UL. Och fick det bekräftat på ett 3D ul,  fick ju även med en liten bild på snoppen haha !!


-Har ni bestämt namn?

Inte helt 100%.. Har väl ett namn som vi gillar, men som sagt, de vet man ju inte att de passar förräns lilleman är ute.

- Hur valde ni namn?

Vet inte riktigt...

-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan?

Mhm inte vad jag kan komma på... eller jag vet att jag var väldigt lugn som barn å kunde sova lääänge, de får även denna lilla herren göra tycker jag:p

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?

Livligt... ibland för livilig. Kan göra ganska ont nu när han blivit så stark.

-När tror du att din bebis kommer att födas?
Hoppas på tidigare eller på bf.. men är ju ganska vanligt att man gör över med första barnet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback