Bra dag !

Så nu har ja äntligen satt mej ner å tar de lugnt för första gången på denna dag :) Något sent kanske hehe.

Iaf va de en trött Frida som tog sej upp idag... kunde ju självklart inte somna igår, å när ja va på väg så sätter en plogbil igång precis utanför mitt fönster kl 5 på morgonen, suck... så låg där ett tag å va irriterad å sen tog ja täckte å kudda å begav mej in till soffan ist å la mej å kolla på tv å somna väl efter typ 1 timma eller nåt :) Så runt 6-7 tiden... kl ringer kl 10.. råkar somna om och vaknar kl 11 igen å släppar mej ur soffan !
Men som vanligt när ja väl är uppe så är de inte så farligt längre, iaf inte när ja vet att jag ska göra kul saker hihi :D!

Åkte till Gina och byte min tröja som köpte igår, trodde ju jag va smart när ja sket i å prova igår å sattsa direkt på en L.  Hallå eller vilket tält jag fick med mej hem. Så tänk om den va ett tält nu hur tusan skulle den inte sett ut efter graviditeten då? haha... Iaf så fick ja byta till en S . Och sen hitta ja en i en annan färg som fick bli XS. Får ta kort på de imon : ) De ja funderar på i efterhand är att om jag som är gravid kan ha S och XS nu, vem fan har på sej L å XL då ??? :O

Sen hämta mor så begav vi hos till gbg till Ikea ! :D  Va mycket mindre folk en vad jag trodde för en löne helg så de va helt okej att gå där å strosa idag =)
Fick med mej de viktigaste på listan som jag ville ha, ex två hyllor som står på golvet, två hyllor som ska upp på väggen, gardin stänger till vardagsrum å kök å ljus.  Finns de nån gång som man åker från ikea utan ljus? höhö.
Sen blev de lite små plock bla. Kökshanddukar, säng lampa till lilleman, julstjärna (som ni ser i ett inlägg längre ner) krukväxt m.m.  Så jag är super nöjd!! :)

Lämna av alla grejer hemma å sen direkt upp till Marie och hämta en spjälsäng!! Så fin va den å passa perfekt i sovrummet!!  Tack underbara fina Marie som finns där! Kan inte tacka henne nog för allt hon hjälper till med va de gäller grejer just nu =)
Ska nog även ha hennes skötbord. Va ju först tänkt att ja skulle ha ett som mamma hade hemma på vinden, ett som hänger på väggen som går att fälla upp. Men va nog tyvärr så att de va några cm för långt för den platsen ja hade tänkt å ha de.  Å sen såg ja ett hos marie idag i hennes källare, ett vit, såg jätte fint ut :) Så ska mätta de ist å hoppas på att de passar, för då blir de det ist :)
Sen fråga hon om ja ville låna bärsele oxå, vilket är kanon då ja kollat på sådana men inte köpt någon än. 
Åh fina vän, ja blir så glad <3

Sen har vi nog hittat ett babyskydd (bilstol) som ska köpas i helgen förhoppningsvis.  De märker vi imon!
Så ja denna helgen så är de många bra grejer som kan bockas av från listan !! :D Men än vad jag hade räknat med vilket är kanon !! :D

Imon blir de fullt upp igen. Fortsätta greja här hemma å hoppas att min far hinner hitt å borra lite hyllor åt mej. Sen får vi se om de hinns med en fika.  Sen på kvällen blir de bio me Cilla, Harry potter ! :)

Så ja helgen fortsätter i full fart !

Nu ska ja fortsätta läsa vad ni andra har skrivit å haft för er under dagen :)
Sen blir de nog film å försöka sova lite.  Fattar inte att ja inte har tuppat av än ? haha

Kram kram!!

Kommentarer
Catrine säger:

frida gumman, onödigt o köpa bilstol till lilleman..

Hyr/låna en på babyproffsen eller mvc , dom e skit svåra o sälja sen o man förlorar mkt pengar på dt..

byter ju stol sen runt 7-8månader ändå.. =)

Ett råd bara:)

Vi köpte till Wilma ,men ångrar för gick så mkt förlust , så denna ggn ska ja hyra=)

2010-11-27 | 07:09:50
I väntan på Liten - Gravid i vecka 34 säger:

Ja, den är riktigt fin den där jackan så både jag och sambon är nöjda hehe :D

2010-11-27 | 09:53:02
Bloggadress: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback